zaterdag 3 maart 2007

Bezorgen? Nee hoor...

Ik schreef al eerder over “de verbouwing” à la Frans Bromet die bij mijn buuf al bijna één jaar duurt. Het einde komt in zicht, heus, het duurt alleen nog heeeeel even. Ondertussen worden de buurtjes, door vermoeidheid overmand en vallen ze met enige regelmaat bij voorkeur met de knieën in ijzeren roosters, het liefst als de oude wonden bijna genezen zijn.
Afijn, overbodig geworden artikelen worden vakkundig uit het huis verwijderd om plaats te maken voor nieuwe, bij de bekende Zweedse meubelfabrikant vervaardigde, goederen die door de buuf met vaste stem aan de bekende balie besteld worden. De medewerker geeft het verlossende antwoord dat alle artikelen op voorraad zijn dus de buuf en ik gaan opgetogen de stellingen langs. Bij het eerste de beste artikel schieten we vreselijk in de stress want het zelfbouwpakket is dermate compact ingepakt dat het voor ons bijna niet te tillen is. Als we het artikel eindelijk getild hebben (onze schoudertasjes bungelend bij de ellebogen ;-) lukt het niet deze op het karretje te krijgen. Bij elke poging rijdt het karretje verder weg, de wanhoop nabij schiet ik een (duidelijk herkenbaar aan het gele shirtje) medewerker aan die ons ‘mevrouwtjes’ zonder morren door de stellingen gevuld met Bjorns en Astruds heen loodst en onderweg, al de door de buuf gewenste, pakketten op de kar stapelt. Vlak bij de kassa’s raken we hem echter kwijt waardoor de paniek opnieuw toeslaat. Hoe krijgen we deze spullen in de auto? Gelukkig biedt de pa van buuf aan om ons dames in nood te helpen dus gedrieën zeulen we de pakketten de Landrover in, die ik natuurlijk vreselijk in de weg heb gezet. Gelukkig is de auto dermate stoer dat niemand er echt wat van durft te zeggen. Soms ben ik wel blij met de grote groene lobbes.
Tijdens het inladen moet mijn wijsvinger het nog even flink ontgelden en loop ik een gaatje in mijn nagel op. Moe maar voldaan arriveren we weer thuis en besluiten we dat de boys de boel mogen uitpakken en naar de slaapkamers boven mogen zeulen.
Het weekend kan beginnen.....

2 opmerkingen:

Lin's ding zei

dat wordt nog wat voor dat wijsvingertje met al dat inbussen.... handig he, zo'n groot vehikel. Mijn bescheiden busje wordt ook ingezet voor dit soort sleeppartijen en met gevolg ik dus ook...hoera voor de sterke vrouwen

Roosnans zei

Tja, dat gesjouw herken ik nog van vorig jaar, mijn eigen klus en verhuizing nog vers in gedachten!! En ik weet uit ervaring dat mannetjes van ikea ook helpen om je spullen in de auto te leggen trouwens! De voorraad Utrecht is bovendien te checken via internet! (erg handig) en volgens mij hebben ze zelfs een bezorgdienst (tegen vergoeding)... of te wel, hier staat een Billy, Pax en nog zo wat van dat spul...grinnn
Geen spierpijn trouwens???
Goed weekend!