woensdag 28 maart 2007

cameraschuw...

Dat ik dol op poezen ben is vast al wel duidelijk. Altijd waren ze een dankbaar onderwerp, vooral onze grijze Foster. Sinds ik echter een nieuwe camera heb zijn beide poezen vreselijk alert en camera shy. Zodra ze het 'aan' bliebje horen veranderen ze hun mooie pose en wordt er met lange tanden achteloos ergens een tong langsgehaald en vuil richting camera geblikt. Gisteren werd ik dermate gefrustreerd van deze minne manier van doen dat ik geen zin had om te bloggen want om nu weer een fotoserie van mezelf erop te zetten... Vandaag heb ik een nieuwe tactiek toegepast. Ik doe nu de camera elders in huis aan en loop vervolgens naar mijn argeloze prooi.
Ik heb twee redelijke foto's op deze manier kunnen nemen maar nu beginnen ze deze tactiek ook al te doorgronden. Ik vrees dat ik de gebruiksaanwijzing er op moet napluizen hoe de camera te 'ontbliepen'.

4 opmerkingen:

Lin's ding zei

misschien moet je die arme, maar slimme katten, niet zo op de huid zitten. Gun ze een dagje rust en blieb dan eens een keer...vinden ze vast fijn en ondertussen zoek je toch andere slachtoffers. Kijk om je heen en blieb daar eens op los.....veel blieb plezier met je nieuwe speeltje Mike !

ria zei

Simba kijkt ook altijd op als ze het bliepje hoort en als we wandelen blijft ze automatisch stilstaan, want dan moet er gefotografeerd worden. Veel bliepen maar dan wennen ze er wel aan, of niet. Prachtig foto trouwens van een prachtige poes!

Mike zei

Fijn dat je weer terug bent Lin, ik heb je gemist!

aargh zei

Kunnen de piepjes niet uitgezet worden? Bij onze camera kon dat wel. (Na een uurtje zoeken in de gebruiksaanwijzing).
En anders gewoon 'n cameratraining geven. Niet rust, maar juist de hele dag door afknippen, tot ze het niet meer merken.
(Dat werkt zelfs bij pubers!)