maandag 19 maart 2007

Maartse buien...


Wonderlijke dag vandaag. Ik 'wuifde' rond 05.00 uur mijn lief uit. Eigenlijk zette ik meer mijn voeten in zijn rug en strekte ik mijn benen :-)
Ach hij moest er toch uit, de wekker was al gegaan en de 'plicht' riep. Toen een uurtje later mijn eigen wekker ging en ik de gordijnen openschoof was ik van die aanblik het liefst weer in bed gekropen. Gelukkig kan ik met de auto naar het werk (positief denken), mijn lief ploeterde waarschijnlijk nog op de fiets met wind tegen nog ergens halverwege Utrecht.
Eigenlijk was het weer helemaal zo beroerd nog niet, erg wisselvallig, dat wel. Maartse buien zou mijn moeder zeggen.
Op het werk was ik vandaag een echte ambtenaar want heb ik veel (met verbazing) naar buiten gekeken. Voorbij vliegende plastic zakken werden afgewisseld met natte sneeuw (noem je dat nu 'drets', Lin?) en af en toe een onderdeel van een paraplu, het geheel werd regelmatig opgeleukt met flinke opklaringen en gulle zonnestralen. Binnen werden we overspoeld door natte mensen en sombere telefoontjes. (Het is ook nooit goed of het deugd niet). Hoe dan ook, de kop is van deze week, mijn buik alweer vol van een lekker maal, ff bloggen, didgeridoo spelen pfffffffrrrrrrrrr, op naar de avond en de dinsdag mag doorkomen.....

2 opmerkingen:

Lin's ding zei

ja, er was behoorlijk veel drets bij vandaag...verder be positif, laat de rest maar negatief doen voor ons allemaal.

Roosnans zei

Volgens het Oost-Vlaams en Zeeuws-Vlaams etymologisch woorden boek is 'dretsen':spatten, door plassen lopen, draven; op zwier gaan.
'Drets': spat, slijkspat, modder, plasregen; modderig spoor.

geniet ervan!! laat je niet kisten!