vrijdag 30 maart 2007

'Onkruid'...


Al enige dagen bespeur ik onrust bij mijn lief. Het voorjaar 'bekruipt' hem en dan moet alles opgeruimd, herschikt of schoongemaakt worden. Op zich heb ik daar geen enkele moeite mee. Van nature ben ik namelijk erg makkelijk (lees slordig) en dan is zo'n ordentelijke tegenpool reuze fijn.
Na het reorganiseren van de garage en de logeerkamer is dan nu het terras aan de beurt. Zelf hou ik van een speelse tuin, beetje wild, dat gaat heel goed samen met mijn 'makkelijke' aard. Daar komt nog bij dat ik op de een of andere manier werkelijk gruw van werken met mijn blote handen in de aarde en met handschoenen 'werkt' ook niet fijn. Het werken in de tuin laat ik dan ook graag aan mijn lief over. Je voelt misschien al een kleine 'maar' opkomen. Alle sprietjes groen buiten de border moeten worden verwijderd en laat ik die dappere groene groeisels tussen de tegels en het grint nou het leukste vinden. Alles wordt wreed weggeschoffeld of uitgestoken.
Gelukkig heb ik de foto's nog.

4 opmerkingen:

ria zei

Ohw, wat erg. Ik voel helemaal met je mee. Die mannen ook!

Lin's ding zei

ik laat de tuin ook altijd aan manlief over, maar dat moet: hij heeft de groene opleiding en groene vingers. hij is bang dat ik een verkeerd plantje omkijk en zo... Ik moet vechten voor een stukje waar ik een kropje sla in kan zetten. Gelukkig mag ik erg genieten van onze lekkere wilde speelse tuin. Heerlijk alles bloeit welderig over een poosje, zal je mee laten genieten op m'n blog tegen die tijd.

Brillie zei

Groeien en laten bloeien.

Roosnans zei

mooie plaatjes...helaas voor de plantjes....