zondag 18 maart 2007

Storm over Houten



Na de flinke regenbuien van vanochtend, is het nu de beurt aan de wind en de zon om ons te vermaken. De nieuwe bomen aan de overkant zwiepen flink heen en weer en Maxim en ik worden tijdens het drinken van een kopje koffie getracteerd op een overvliegende ooievaar, die duidelijk wind mee had want er was geen tijd om daar een foto van te maken. Prachtig statig gezicht.


Met de overbuuf gaat het, afgezien van wat blauwe plekken, gelukkig goed. Alleen hebben ze de oorzaak van de kortsluiting nog niet kunnen achterhalen, wordt aan gewerkt. Maxim en ik hebben net naar de eerste Formule 1 race van het seizoen gekeken maar ik vond er niet veel aan, te weinig actie en ben halverwege alvast voorbereidingen voor de maaltijd gaan treffen. We eten lekker ouderwets vanavond rode kool met appeltjes met aardappels en een gehaktbal. En niks uit pakjes maar lekker zelf snijden wat altijd een hele klus is met rode kool. Mijn handen zagen er eng verkleurd uit maar ik heb goede hoop dat dat nog tijdig ontkleurt. Ach en zo kabbelt het weekend naar het eind en ik heb genoten en geniet nog steeds.
Laat mij maar waaien, alles komt goed en anders maar niet :-)

7 opmerkingen:

ria zei

Hier ging het afgelopen nacht ook behoorlijk tekeer. Gelukkig dat de buurvrouw er niets aan over heeft gehouden. Raadselachtig hoor, zo'n kortsluiting, alles maar uitzetten en dan één voor eén weer aan totdat de boosdoener boven water is, ofzo.. ;-)

Roosnans zei

wat een hartverwarmend hart voor de buurt!
smakelijk voor straks en geniet nog even van het laatste staartje weekend....

Lin's ding zei

MMM..rode kool...hier doen ze er een "moord" voor om er spek bij te krijgen en ach als je je handen niet schoon krijgt wil een scheut azijn misschien wel helpen en anders het slijt vanzelf! Geniet nog van de avond...

Mike zei

Zeeuws spek dan toch wel te verstaan?

Milydia zei

Jemig Mike, rode kool is ongeveer het enige eten dat beter smaakt als ik het geheel toebereid in zo een zakje koop dan wanneer ik het zelf maak.Knap dat jij 'm kennelijk wel op smaak krijgt.Mijn voorkeur bij rode kool is, afgezien van zelf gemaakte appelmoes en kruimige aardappelen met jus, een plak gebakken bloedworst.Ja erg he,uit de mond van een zo goed als vegetarier!Ik doe dat niet vaker dan 1keer per jaar en kijk er dan weer een heel jaar naar uit.
Wat fijn dat er kennelijk bomen teruggeplant zijn in je straat!Waarom waren ze nou gekapt?Ik zou me zeker 7 slagen in de rondte schrikken als dat gebeurde;was dat helemaal niet aangekondigd en uitgelegd?Wat een rare gemeente dan!

Mike zei

@Milydia
Klein geheimpje:beetje water, scheutje witte wijnazijn, kruidnagel, snufje zeezout, stukjes appel (evt. ook nog een handje rozijnen) de laatste 10 minuten toevoegen en in stukjes gesneden kruidkoek, dat bindt gelijk het kookvocht :-)
mmmmmmmjam

Lin's ding zei

gos wat is mijn rode kool simpel zeg...voel me meteen ook zo...HAHAHA.. dat krijg je zo in de slijk