dinsdag 3 april 2007

Deep Change dag 10



Vandaag is het autonome response systeem uitgebreid aan bod geweest, ofwel het reptielenbrein, instinct en vul maar in. Hoe dan ook het lichaam reageert veel en veel sneller dan je verstand kan volgen, daar zit ‘m de ‘kneep’. Vandaag was alles erop gericht opgeslagen trauma energie te ‘ontladen’. Alle opgelopen (onverwerkte)trauma’s liggen ergens in je lijf vast. Het lichaam kan zichzelf helen maar dan moet je het alle ruimte geven. Onder de bezielende leiding van Der Johannes kwamen de nodige reacties los. Ik blijf het allemaal wonderlijk vinden maar als het uitgelegd wordt passen de puzzelplaatjes in elkaar. Werkelijk luisteren en voelen wat zich in je eigenlijf afspeelt is een openbaring en tegelijkertijd zo ontzettend simpel. Je moet er alleen de tijd voor nemen en daar ontbreekt het dus vaak aan. Ik hoor zo links en rechts dat ‘men’ geen stress meer wil en eigenlijk kan ik me daar volledig bij aansluiten. Mijn dag op het werk gisteren was verschrikkelijk. Gelukkig komt het niet zo vaak voor dat er zo ‘gesloofd’ moet worden. Na ook nog als ‘hart’ meegedaan te hebben in opstelling waar naast mij ook nog een ‘hoofd’ en ‘emotie’ opgesteld stonden, vond ik het tijd om weer even tot mezelf te komen met een prachtige wandeling en zie hier dat het in Limmen ‘bol’ staat met fleurige bloemen. Genoeg voor nu en morgen weer meer...

3 opmerkingen:

Roosnans zei

Ben heel benieuwd hoe dat dan gaat, het emotionele verwerken door je lijf te laten helen....
En benieuwd wat de komende dagen nog gaat opleveren....
grtnx

Mike zei

Het is door mij niet uit teleggen. DC is ook niet iets 'wat je doet' je kunt het wel ondergaan. Hoe vaag kun je zijn als je zegt 'luister naar je lijf'? Benoemen wat je voelt van tintelende vingers tot het aanspannen van je kaken, van zweethanden tot beklemming rond je hart en ga zo maar door...
Hoe dan ook kun je dit alleen niet doen.

ria zei

Ik hoop dat je weer een stapje dichter bij jezelf komt en dat dat trauma eindelijk verwerkt wordt en 'de deur' uit kan, simpel gezegd dan. Sterkte morgen.
Mooie blommetjes ;)