maandag 9 april 2007

Tweede paasdag...


Ik ben vanochtend mijn bedje uitgebeierd door de klokken van de twee kerken die aan het dorpsplein staan. De protestantse kerk beierde het hardst maar dat kan ook komen dat ie iets dichterbij staat. De katholieke kerk kan er overigens ook wat van. Die blijft vaak lang nog even na DINGDONGEN, steeds zachter en op het eind alleen nog maar 'DOING, DOING, DOING'.
Ik visualiseer dan altijd hoe 'ze' aan de touwen trekken en moet dan altijd aan André van Duin denken en zie de beieraars in gedachten mee omhoog getrokken worden...
Het is hier meestal erg rustig op zondagen en dat waardeer ik enorm. Rust is een schaars goed aan het worden in ons op een 7 X 24 uurs afstevenende economie. Heerlijk om één dag in de week geen eindeloos schurende apparaten, borende buren of anderzinds klussende kneuters te hebben maar rust.
Wat een ieder doet zal mij een worst zijn als het maar geen herrie maakt. Ik verheug me al op mijn ligbedje in de zon straks, met een boekje of twee...

9 opmerkingen:

Lin's ding zei

klinkt inderdaad aanlokkelijk...boek en liggen in de zon..mmmmm

Iwan Sjokotov zei

Hoi Mike, een paaskadootje: ik heb een linkje naar jouw weblog in mijn rommelhok geplaatst

Mike zei

Sjeemig, waar heb ik deze ruimhartige gift aan verdiend??

Redstar zei

Hier is het 7 dagen per week rustig :-)

mike zei

@ Redstar: landgoedje zeker?

Brillie zei

Gelukkig woon ik ver van de kerken af.

Bobby de Beer zei

Beer woont vlakbij het Gemeentehuis-klokkenspel te alhier. Ook geen pretje.

aargh zei

Nog zon gehad? Hier viel het een beetje tegen, maar er komen betere tijden! Hopelijk zijn dan ook de apparaten uitgeraasd.

Mike zei

@aargh
Heerlijke tijden gehad uit de wind in de zon, zelfs al een lekker kleurtje :-)