woensdag 30 mei 2007

Bijna basta...

Nonna, de oude buurvrouw van 94, is gevallen in de badkamer een poosje terug en heeft haar heup daarbij gebroken. Ze loopt wat moeilijker maar ze loopt! Menig 'ouwetje' die zoiets overkomt, raakt de kluts kwijt en komt niet meer thuis. Deze oma 'dieselt' gewoon door, het duurt even voor ze 'op gang' is maar daarna gaat ze, langzaam weliswaar, maar ze gaat.
Rietje begrijpt uit het verhaal welke Nonna haar verteld dat ze schoenen aan het maken is. Dat willen we wel eens zien en gezamenlijk lopen we naar het buurhuis. Daar aangekomen laat (schoon)dochter Bruna zien wat Nonna bedoelt, het zijn gebreide sloffen. Nonna begint helemaal te stralen als wij haar gebreide sloffen bevoelen en bewonderen. Persoonlijk moet ik er in deze bloedhitte niet aan denken ze te moeten dragen...

Ik sta versteld van hoe ver de druiven al zijn, er zitten al trosjes aan de planten. Op de achtergrond hoor ik Bruna schateren van de lach en een lachstaccato van Mario. Zijn lach doet mij nog het meest denken aan een ekster en de lach van Bruna aan een kraai. Het is wonderlijk hoe snel ik deze mensen in mijn hart heb gesloten. Ik begrijp geen snars van wat ze zeggen en toch is daar een 'klik'. Of misschen verbeeld ik me dat laatste wel maar het maakt niets uit, het is goed zo.

Ik vind dat de tijd hier verschrikkelijk snel gaat en bedenk met een schok dat ik morgen al weer 'moet' inpakken. Hoe zou het weer in Nederland zijn?
Met een zucht blaas ik de gedachte aan Nederland van me af, morgen is vroeg genoeg om me daar mee bezig te houden, ik gooi wel een vest op de achterbank van de auto...

4 opmerkingen:

ria zei

Zijn het niet gewoon sokken dan? Ja, zeker als je het naar je zin hebt vliegt de tijd, maar deze dag had je weer te pakken ;-)

Redstar zei

Dit is overduidelijk een time travel logje. Het weer was niet best, maar wordt nu weer beter..

mike zei

Q Ria; ik reis altijd licht maar moet wel altijd mijn spullen nalopen, boekjes hier en daar, schrijf- en tekenmaterialen...Heerlijk om alles weer even te kunnen 'herkauwen'

Mike zei

@ redstar; je hebt natuurlijk helemaal gelijk, ik ben (weer) een foto verhalenboekje aan het maken en een selectie hieruit plaats ik op het blog. Ik voel me momenteel niet lekker maar heb geen zin hier tijd en aandacht aan te besteden en gebruik mijn energie liever voor het boekje...
Wellicht vluchtgedrag maar ik denk dat het met het laatste Deep Changeblok te maken heeft welke er (dit weekend) aan zit te komen. Daar reageer ik op...