maandag 14 mei 2007

De mafmat...

Ik ben net even, met gevaar voor eigen leven, naar de winkel geweest om een mafmat aan te schaffen. Ik dacht ff snel op de fiets te gaan, want wat kan zoiets nou wegen? Het zit in een draagzak, dus is ie draagbaar. Dat er vervolgens een zeer onhandige dikke doos omheen zit en de behulpzaamheid van het personeel tot aan de drempel gaat, moge duidelijk zijn. Dan is 11,5 kg en minstens anderhalve meter lang toch knap onhandig op de fiets maar met wat enge opstapproblemen ben ik dan toch weer veilig thuis aangekomen om bijna bij het afstappen te verongelukken.
Afijn het kost allemaal een beetje maar dan heb je ook wat.
Ik doel natuurlijk op de mafmat. En nee, das geen dul kleedje op de vloer maar een heuse hangmat met ingenieus buizen systeem zodat je ten alle tijden en op elke plek je oogjes even kunt sluiten. Ik zie mezelf, zachtjes wiegend in de wind lekker luieren onder een lommerrijke boom met uitzicht op de vallei, vogels kwetteren op de achtergrond en zoemende insectjes...
Nog twee nachtjes slapen en dan ga ik aan mijn eigen avontuur beginnen, ongeduldige ram die ik ben, kan ik haast niet wachten...

10 opmerkingen:

Redstar zei

Beh, wat is dat plaatje klein zeg...

Anoniem zei

blij dat je niet bent verongelukt! Klinkt ideaal, in zo'n gevaarte bij mooi weer onder een boom in Italie. Heel veel plezier, tank lekker bij daar! Marlies

ria zei

Oh, dat is heerlijk zo'n hangding, die hebben we hier ook eens gehad, maar is nu stuk, daar kan je wel een lekker dutje in doen hoor :-)

Roosnans zei

Zo, dus die moet ook nog in de achterbak van de auto... mmmm ...
Ziet er wel heerlijk lui uit!
Wel voorzichtig zijn hoor onderweg....

V@nM@n zei

Wel oppassen voor hoosbuien en emmers water...

Mike zei

@redstar;groot genoeg om t spannend te houden :-)

@marlies;Ik kan er idd lekker in bijtanken, de draagkracht is 180 kg..

@ Ria; ik kan haast niet wachten...

@roosnans; het ding is zo lang dat ie schuin in de kofferbak ligt...

@V@nm@n; eigen ervaring of kleine jongens fantasie?

aargh zei

Ja dat zijn fijne pakjes op de fiets. Zo haalde ik ook mijn eerste strijkplank en het plastic zitbad, tjonge wat zere armen achteraf!
Hang ze en maf ze!

Brillie zei

De watermafmat vind ik toch lekkerder liggen...

Lin's ding zei

Mmmm... heerlijk! Ik wil ook zo'n ding en dan maar mijmeren en genieten... en of het nu echt rammerig is...? voorpret en zin om te gaan, is toch minstens zo belangrijk als de vakantie zelf, niet? Goeie reis Mike

V@nM@n zei

Haha, voor mij een weet... Ik zou het zo doen hoor.