donderdag 31 mei 2007

Home sweet home...

Als een dief in de nacht vertrek ik om 2.30 uur richting huis. Tot Milaan gaat alles van een leien dakje. Daar staan veel te veel borden met teveel plaatsnamen die ik, nachtblind als ik ben, niet snel genoeg kan lezen. In paniek neem ik afslag na afslag na afslag om in een aggenebbiswijk aangekomen mezelf weer tot de orde te roepen. Ik doe een beroep op Shiwa en Afrodite en voor de zekerheid een schietgebedje naar Jesus en wonder o wonder zie ik, als ik even rondkijk, het juiste wegnummer. Natuurlijk dank ik de goden en vervolg mijn reis zonder problemen door Zwitserland en Duitsland. Bij Frankfurt aangekomen raak ik wederom de weg kwijt maar als ik even later bij een tankstation stop zie ik op de kaart dat het niet zover om is. Wel zie ik na een korte sanitaire stop een Duits race monster staan, zo'n laag bij de grond type met bredebanden en uitgeboorde koplampen, wat de snelheid schijnt te verhogen ... Als ik goed kijk 'hangt' de spoiler aan de voorkant aan één kant wel erg laag en bij nadere beschouwing zie ik dat deze is afgebroken en bijna op de voorband drukt.

Als er een kaalgeschoren jonkje zich als eigenaar aandiend vraag ik hem of hij de schade aan zijn auto heeft opgemerkt. Hij verschiet verschrikt van kleur en gaat gelijk aan de slag deze te repareren. Later in de auto bedenk ik mij wat er allemaal had kunnen gebeuren. Er wordt zo ontzettend hard gereden op de Duitse autobaan, wie weet wat er aan leed is voorkomen.
Ik kijk op de kilometerteller van mijn auto en zie allemaal negens staan. Het Peugeotje gaat zo de ton voorbij. Weer een mijlpaal ...

Zonder problemen en files bereik ik precies 13,5 uur later om 16.00 uur Home sweet home. Ik word door Tooheys luidkeels begroet alsof ik maanden ben weggeweest en ook Foster komt me kopjes geven bij de auto.
Ik ben blij ze weer te zien, mijn jongens!


8 opmerkingen:

Brillie zei

Zie ik daar hangjongeren?

ria zei

er is niets leukers dan thuiskomen :-)

Pasula zei

Ik heb je laatste paar logs even doorgelezen, heerlijke verhalen!
En idd, heerlijk om ook weer thuis te komen dan en zo'n begroeting te krijgen!

Mike zei

@ Brillie; Haha, nee hoor das de oudste, een wat oudere hangjongere wellicht!

Mike zei

@Pasula: gezellig dat je er weer bent!

Redstar zei

De terugweg was net zo boeiend als de heen reis..

V@nM@n zei

Heerlijk die beesten. Geen verwijten, alleen maar blijdschap...

Mike zei

@ V@nm@n: nou ze kunnen knap gepikeerd doen hoor ;-) en je bij thuiskomst met de nek nog niet aankijken...maar deze keer niet