woensdag 30 mei 2007

Boktor? Houtworm?

La Bazza is nu redelijk houtworm- en boktorvrij. Er is ons niet veel bekend over deze hongerlappen, behalve dan hun ongelofelijke vraatzucht. Zelfs via internet is het nog niet gelukt om aan afbeeldingen van volwassen exemplaren te komen. We hebben het sterke vermoeden dat de volgroeide beestjes kunnen vliegen daar zelfs het houten kruis achter de gespijkerde Jesus aangetast was.
Italianen vinden de bezorgdheid van Willem en Rietje over de aanwezigheid van deze beestjes in meubelen en houten balken, zwaar overdreven. Zij begrijpen dan ook niets van dat Willem met injectiespuiten gevuld met gif de balken te lijf gaat. In de ogen van de Italianen is alles pico bello totdat het dak naar beneden komt of tot het moment dat je door de stoel heen zakt.
Ik heb daarom wat lijken opgescharreld en gefotograveerd om te kijken of ik via mijn blog erachter kan komen of dit rode exemplaar wellicht een volwassen houtworm is. Van de andere ben ik eigenlijk al wel overtuigd dat het boktor is, maar zekerheid boven alles ...
Heeft iemand enig idee of we hier op de juiste weg zitten qua volwassen houtworm en boktor?

12 opmerkingen:

Redstar zei

Ik heb al veel gedaan in mijn korte leven, en weet wel een en ander, maar van boktorren en houtworm weet ik alleen waar ik verdelgingsmiddelen kan kopen..

ria zei

Tja als jij het al googelend niet vindt, zal ik dat ook wel niet doen, geen idee dus...

silvia zei

Kijk even naar je mail
bah...krijg er de kriebels van hahaha

Mike zei

@ ria; het probleem is dat die kevers allemaal zo op elkaar lijken. Nu heb ik net van Silvia begrepen dat de rode kever waarschijnlijk boktor is maar qua uiterlijk lijkt ie weer heel erg op de houtworm...

lin zei

weet niets van die beestjes, maar weet wel dat je een reusachtig mooie week hebt gehad. Geniet maar lekker na, houd het gevoel nog even vast....heerlijk...

Mike zei

@Lin; ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ga volgende week alweer weg...ssst...

Mike zei

@ redstar; eigenlijk is dat best nog wel een kant die je zou kunnen ontwikkelen...maakt je nog veelzijdiger en zo...

V@nM@n zei

Ik heb de houtworm een gekregen via meubels van de fa Goossens. Ik heb het spul gouw teruggegeven en alle Houten vloeren voor de zekerheid destijd behandeld. Maar hoe zo'n beestje eruit ziet, geen idee

Mike zei

@V@nm@n; das precies het probleem, iedereen kent wel de ronde gaten. Maar dat is trouwens ook lekker, koop je meubels kant en klaar met houtworm, fraai visitekaartje van het bedrijf...

Brillie zei

Leuke diertjes... Ik hoef ze niet, maar dat is een ander onderwerp...

Julia zei

Gelukkig hebben wij geen houtworm in onze Bert Plantagie bank zitten.

Leander zei

Als je last het van houtworm dan is er maar 1 goede oplossing. klik op de link en zie het voor jezelf: houtworm begassen
Groetjes !