maandag 28 mei 2007

La Bazza op zondag ...

Vandaag is het de dag des heren en wordt er niet gewerkt, euh door de buren dan. Willem en Rietje trekken zich niets aan van deze vermeende rustdag. Wel passen zij zich aan in de zin van dat er geen lawaai wordt gemaakt. Een beetje kwasten zo hier en daar maakt geen herrie en past dan ook uitstekend in het Italiaanse zondagse patroon.
Om 09.00 uur wordt er luid en langdurig gebeierd vanuit het dal om alle gelovige schapen te lokken. Ik vind het wel best zo in mijn hangmat, ik zie god in elke grashalm en ben ervan overtuigd hiervan te mogen genieten vanuit mijn horizontale positie...
Ik moet ineens denken hoe vaak ik vroeger op zondag uit mijn bed ben gebeld door mensen die mij blij en opgewekt 'over Jesus en de bijbel' wilden vertellen. De oplossing voor dit probleem zag ik in dezelfde periode op een bordje ergens aan een voordeur bevestigd :"SECTARIËRS, WIJ MOGEN UITSLAPEN VAN GOD".
Zouden ze nog bestaan, de verkondigers van het woord?

16 opmerkingen:

Martine zei

Volgens mij is het een uitstervend soort. Zieltjes winnen kan veel sneller en comfortabeler via internet.. Zouden daar ook bordjes voor bestaan?

lin zei

o jawel Mike, ze bestaan nog. Ik ben 1 van de mensen die ze zeker op hun lijst zetten om te bezoeken. Ik bonjour ze nooit grof weg en ben altijd beleefd. Ach ja, ik neem een blaadje aan en zeg bij hun volgende bezoek dat ik geen tijd gehad heb om het te lezen...zielig ben ik he..HAHAHA

ria zei

Natuurlijk bestaan die nog, al heb ik ze ook al jaren niet meer gezien.
Wat een mooi blommetje! Is dat een orchidee?

Mike zei

@ Martine; wellicht ik zal eens kijken of er banners bestaan en dan hebben ze natuurlijk ipv 'de voet tussen de deur' hele hardnekkige cookies...

Mike zei

@ Lin; Wat ben je toch aardig (vin u niet zielig hoor :-), ik val onder de categorie die zich vroeger stil hield en niet open deed...

Mike zei

@ Ria, wij prijzen ons gelukkig dus! Tja en dat bloemetje, ik dacht iets van een leeuwebekje maar eigenlijk heb ik geen idee...iemand anders misschien?

Redstar zei

Die hebben hier een keer aan de deur gestaan. Nu lopen ze mooi voorbij..

Redstar zei

Die hebben hier een keer aan de deur gestaan. Nu lopen ze mooi voorbij..

Mike zei

@ Redstar; Zo Zo twee keer zelfs...Dat geeft me wel te denken hoor :-)

Pasula zei

De verkondigers van het woord heb ik al heel lang niet meer aan de deur gehad sinds ik hun collega's meldde dat ik een praktizerende heks ben.
Ze geloofden.

Mike zei

@ pasula: da's ook een soort van 'hoort en zegt het voort'. Ik woon in een heel 'kerks' dorp waar waarschijnlijk weinig zieltjes meer te winnen zijn :-)

V@nM@n zei

Ze komen hier nog regelmatig voorbij lopen en brengen dan bij de buren het licht. Bij ons durven ze dat niet, of er moet een nieuweling tussen zitten.

Brillie zei

Zekers mijn dochter, bestaan wij nog. En volgende week zondag staan wij voor uw deur. Amen.

Pasula zei

En ik in Almere waar voor hen geen eer aan valt te behalen. ;-)

Mike zei

@ Brillie; das goed maar ik ben er niet hoor :-)

Mike zei

@V@nm@n; Tel uw zegeningen!