dinsdag 29 mei 2007

La Bazza Vidi...

Ik geniet 's avonds van de vreemd aandoende 'dans' der vuurvliegjes. Het kost mij weinig fantasie om bij deze lichtjes, kleine elfjes voor te stellen. Ik laat me moeiteloos meenemen in de vreemde lichtpatronen die ze maken. Wat een wonderlijk schouwspel. Jammer dat ze zich niet laten fotograferen maar dat heb je wel vaker met die sprookjesfiguren.

Op weg naar Cinque Terre en we genieten van prachtige bergpassen en vergezichten.
Het kasteel bij Bardi ziet er prachtig en imposant uit en links en rechts van de weg liggen pittoreske kleine 'borgo's. In Borgotora is er markt waar ik met veel plezier rondscharrel en een paar luchtige bloesjes 'scoor'. Als Willem en Rietje nog wat bankzaken afhandelen, nestel ik me achter een heerlijke kop cappucino, op een verder door Italianen bezet terrasje. Het gonst van bedrijvigheid en levendige gesprekken en ik geniet van dit moment. Soms zie ik zulke mooie kleuren, dat ze me raken. Zoals de zachte gelemuur met houten blinden en het prachtige rode blad van een es, maar dat weet ik niet zeker. Of de klaprozen die 'zomaar' uit een muur lijken te groeien, waar bestaan ze van ? ...

2 opmerkingen:

ria zei

Mooie foto's heb je gemaakt hoor, 't gaat goed hè met je nieuwe ding :-)

Mike zei

Ja ik ben er onwijs blij mee!