donderdag 24 mei 2007

La Bazza...

Jawel, she's back van La Bazza in bella Italia.
Vandaag het relaas van de heenreis.
Ik ben met met mijn eigen kleine peugeotje met opgewekt gemoed via Duitsland richting Zwitserland en Italië getogen terwijl de regen met bakken uit de hemel valt. Ongelogen, de ruitenwissers hebben zeker 9 uur achter elkaar 'gewist'.
Ik voel me vrij en ben bij elke plaats die ik voorbij rijd apetrots dat ie ook op de kaart staat en ik dus nog steeds op de goede weg zit. Als in Zwiterland de motor hapert bij een inhaalactie neem ik gas terug en de motor doet het weer. Vuiltje in de benzineleiding of lucht, het maakt niet uit na een paar hic-ups weet ik dat ze van korteduur zijn. Als er vervolgens af en toe een lampje gaat branden voel ik de onzekerheid weer naar boven komen en voel ik me langzaam maar zeker erg warm worden en voorzie ik het ene na het andere doemscenario. 'Gelukkig' kom ik in een megafile terecht en zie ik de stoom vanonder de motorkap uitkomen en houd ik verplicht stil op de vluchtstrook om de motor te laten afkoelen. Dat doen meer mensen en dat schept een band, we lachen wat schaapachtig naar elkaar terwijl de onafgelaten stroom auto's zich aan ons pechvogels vergaapt. Alle tijd om het technische handboekje er even bij te pakken om te kijken wat voor mysterieus lampje er toch steeds brandt.
Ach, het blijkt dat het slechts brandt als de motor 'iets' met brandstof doet en dat is tevens de verklaring voor de horten en stoten.
Na twee uur en 10 minuten zie ik wat de oorzaak van de megafile is, de toestroom doserings verkeerslichten voor de Gotthardpass. Eenmaal in de tunnel verloopt de reis verder zeer voorspoedig en aan de andere kant van de pas is het droog en na de laatste bergen te hebben gepasseerd schijnt de zon. Zonder problemen rij ik in één keer door naar Varsi en Franchini. De Italiaanse buren lopen uit om me te verwelkomen en begrijpen er niet veel van dat ik in mijn eentje ben, GNA, mooi wel gedaan dus!
Deze Ferrarie heb ik overigens (rechts) ingehaald, wie doet dat me na...

13 opmerkingen:

Redstar zei

Welkom terug ! Ja , ik zou ook wel even een warm hoofd krijgen als mijn auto raar ging doen. Heb een keer echt iets serieus aan de hand gehad bij Hamburg, en dat grapje loste me ongeveer 24 uur wakker blijven, en 1500 euro.

ria zei

oooh wat goed van je!! Ik had nooit van z'n leven die tunnel in gedurfd. Maar goed je hebt het volbracht en bent weer heelhuids thuis. Ik wacht met spanning op het vervolg ;-)

aargh zei

Die file had je al aangekondigd, dat was dus ook geheel volgens plan!

Roosnans zei

ha ha ha ha
wat een turbo wijf!!!
een ferrari rechts inhalen!!
ha ha ha

V@nM@n zei

Hey meid, welcome back. Maar eh, hier was het mooi weer...

mike zei

@redstar; was dat ook met je franse auto? Ik kan iet anders zeggen dat dat het ouwe besje zich kranig heeft gehouden.

Mike zei

@ria; dat is eigenlijk maar 1 van de vele tunnels, is wel de langste. Als ik heel eerlijk ben vind ik het eigenlijk niks, stinkt verschrikkenlijk naar uitlaatgassen en er komt geen eind aan...

Mike zei

@aargh; ik had het over de file op de A 12 richting Oberhausen, maar die was reeds opgelost. De file bij de Gotthardpass was echt verschrikkelijk

Mike zei

@roosnans; Turbo... euh, ik moet eerlijk bekennen dat we vooruit kropen en mijn baan ging sneller, gna! Ik ben ook veel te schijterig om rijdend een foto te maken :-)

mike zei

@v@nm@n; rustig maar ik kom nog aan het mooie weer toe :-)

Lin's ding zei

Ha die Mike, goed weer te kunnen lezen over je belevenissen. Had al zo'n gevoel dat het een file-achtig moment was met de Ferrari.
Wacht op de rest van de mooie verhalen en foto's, ben eeerrrg benieuwd. Groetjes!!!

Redstar zei

Dat was met een andere Franse auto, maar was de schuld van de garage waar hij onderhouden was..

Mike zei

Aha, duidelijk met de bekende 'Franse slag' gemaakt dus...