zondag 3 juni 2007

Deep Change dag 13 ...

Ik weet dat het zondag is maar ik moet nog even eerst kwijt dat ik vrijdag weer zo'n prachtige meditatie heb gehad. Bij die meditatie werd mijn moeder en haar moeder (mijn oma) en haar moeder tot en met de zevende generatie vrouwen uitgenodigd om achter mij plaats te nemen. Mijn moeder was veruit de meest aanspreekbare vrouw, alle andere vrouwen waren nors, bars, nukkig, hard kortom allerhande negatieve eigenschappen waren goed vertegenwoordigd en zeer dominant aanwezig. Met zo'n rij zure en verbitterde, hardvochtige vrouwen achter mij was ik heel blij met mijn moeder die me in elk geval oog voor detail en de liefde voor de natuur heeft bijgebracht. Toen de vraag werd gesteld wat ik op mijn beurt door wilde geven aan de generatie na mij was ik oprecht blij de schakel te zijn die dit alles doorbrak daar ik geen kinderen wil en heb. Op dat moment bleef mijn moeder achter mij zitten maar keerden alle andere vrouwen mij de rug toe, wat ik wel begrijp maar wat me ook erg raakte.

Met bovenstaande in het achterhoofd, deed ik vanochtend een prachtige oefening met 'zijn'. Ik werd gevraagd of ik 'moeder' wilde zijn voor iemand. Het eerste contact was heel voorzichtig met alleen oogcontact. Langzaam maar zeker zakte zij met haar hoofd ter hoogte van mijn hart en met elke ademhaling 'zakte' zij dieper in mij en leek het wel of we samen ademhaalden en één waren. Ik voelde het kloppen van haar hart in mijn buik wat me erg ontroerde. Ik ervaarde voor het eerst dat er een connectie tussen mijn navel en mijn hart bestaat. Zwangere vrouwen herkennen dit misschien? Ik voelde een grote tevredenheid en geruststelling en was volmaakt gelukkig met 'mijn' kind. Wonderlijke ervaring, heel krachtig en ik voel me erg verbonden met mezelf en alles om me heen.
Het gaat goed met mij, en ik voel dat het goed is dat dit het laatste blok is.
Morgen meer ...

11 opmerkingen:

V@nM@n zei

Dat klinkt heel heftig...

Mike zei

Het is ingrijpend en aangrijpend, sprak zij begrijpend... haha
Wat zal ik zeggen, ik ben van ver gekomen, een soort van donker gapend gat en ben toch al weer aardig opgevrolijkt. Ik maak een mooie (levens)reis.

Pasula zei

Heel aparte en bijzondere ervaring lijkt me dat. Ik lees nog niet zo lang je log maar waarschijnlijk heb je hier meer over geschreven, ben wel benieuwd waarom je dit doet.

Brillie zei

Ik zweef zelden, dat laat ik wel aan Linda over...

Mike zei

@pasula; aan de rechterkant onder 'labels' kun je meer lezen over mijn reis naar de deep change. En mijn hele blog gaat eigenlijk over mijn 'reis'door het leven. Ik wil leven vanuit mijn kern, mijn wezenlijke ik en niet weggestopt achter de vele maskers die ik(onbewust) zo graag opzette om mezelf maar niet te hoeven laten zien. Het was erg vermoeiend om met al die maskers te moeten leven, en al die 'ikken' in mij werd gewoon veel te vol en druk :-)

Mike zei

@ Brillie; toch wel apart dat jullie samen toch weer aardig in balans zijn en dat maakt het weer helemaal ok. Maxim houdt me ook stevig op de aarde, ik heb overigens ook niet de bouw om te gaan zweven :-)

Redstar zei

Meditatie is een van de onderdelen van zelfgenezing, zelfbewustwording noem maar op. Geweldig wat je hier ervaren beht..

nans zei

benieuwd naar het vervolg, dit was weer prachtig!
groei en bloei jij maar lekker verder....
grtzzz

Mike zei

@ redstar; het betekent veel voor me dat je zo positief reageert. Thanks! mike

Mike zei

Lieve nans, het zijn weer ongelofelijk mooie dagen. Big hug, Mike

Lin's ding zei

Mike, wat kun je het toch goed omschrijven. Ben altijd vol bewondering dat je zo in jezelf komen kunt. Wat ervaar en leer je toch veel met en over jezelf. Heerlijk.. wat een rijkdom