maandag 4 juni 2007

Deep Change dag 14 ...

Vandaag hebben we de oefening van gisteren herhaald en ik werd weer gevraagd, dit maal door G. om als 'moeder' te faciliteren, om precies te zijn wilde de tijger ook graag op mijn buik liggen. Nu ben ik redelijk fors uitgevallen maar plaats voor twee volwassen koters heb ik niet, goddank :-)

G. vroeg het mij als eerste en ik vond het heerlijk, ik heb zo ontzettend veel ruimte en veel te geven wat dan ook weer maakt dat ik me fantastisch voel.

G. had verschrikkenlijke kiespijn en werd halverwege onze 'sessie' van mijn buik geplukt omdat de tandarts tijd voor haar behandeling had ingeruimd, ik vond het maar een wrede verstoring, je haalt zo'n 'boreling' toch niet zomaar van de 'moeders'buik?! Dus ik ben met haar meegegaan naar de tandarts waar het leed al gauw geleden was althans de kies werd snel getrokken en dan krijg je de napijn maar dat had G. zelf alweer gauw 'onder controle'.

De middag werd gevuld met een andere oefening waarbij het mij opviel hoe onwijs goed ik bij mezelf kon blijven en toch in contact met 'de cliënt'. Mijn ervaring als 'cliënt' was alsof ik langzaam wegzakte in boter (een heeel groot kuipje dan :-) en ik voelde acceptatie over me heen komen terwijl ik steeds verder wegzakte. Acceptatie voor wie ik 'ben' en hoe ik 'ben' en de acceptatie van mijn lijf. Een soort van "menslief ik hou van me". Wat een bevrijding om dat neer te schrijven en terug te lezzen! ...

Aan het eind van de middag had ik nog een privé sessie met Andrea, de mede trainer naast Johannes. Een hele bijzondere vrouw waar ik al eerder over geschreven heb. Zij vult Johannes heel goed aan met intiutieve zaken, daar hebben wij vrouwen gewoon meer kaas van gegeten dan mannen. Vandaag heb ik daar ook de reden van mogen vernemen. Vrouwen zijn meer naar binnen gericht en kunnen in hun lijf kinderen laten groeien. Mannen hebben de blik meer naar buiten en zijn meer de providers. Ach dat wisten we toch eigenlijk al?

Afijn, met Andrea hebben we de puntjes op de i gezet wat mijn innerlijke kind betreft en mijn creatieve geest is weer behoorlijk geprikkeld.

Mijn rode hoofd is overigens niet van de drank of andere spiritualiën maar van de zon, lang leve de hangmat!

Wat een dag weer ...
'Roomboter Mike'

9 opmerkingen:

Roosnans zei

ha ha ha...wat ben je weer heerlijk visueel...grin
Wat is er heerlijk veel mike om van te genieten, in persoon, in woord, in beeld, in creativiteit ....
Mensch geniet geniet!!!!

ria zei

Fijn dat je er zo van geniet en ook baat bij hebt. Je rode hoofd staat je prachtig :-D

Brillie zei

Puntjes zetten Nee Ik begin er niet meer aan

Pasula zei

Heel apart om allemaal mee te maken, mooi dat je er ook zo vrijelijk over schrijft.
Het kleurtje is leuk maar niet verder kleuren hoor, tis zo goed.

mike zei

Nans, dank voor je woorden en ik neem ze ter harte!

mike zei

@ Ria, dank!de groene trollenmuts ontbreekt er nog maar aan :-)

mike zei

@ Brillie; zullen we er dan maar een punt achter zetten?

Mike zei

@ Pasula; vandaag viel de kleur al weer mee. Had gisteren een opvlieger en het was al zo warm :-)

Lin's ding zei

Al lezend kom je weer een boel te weten over een dagje Mike...tja die boreling kan echt wreed van je buik geplukt worden net na de geboorte en de boreling blijkt anders dan anderen te zijn. Je weet nu hoe het voelt merk ik.
Verder lijkt het me heerlijk om in een kuipje zachte boter weg te mogen zakken al is die hangmat ook niet te versmaden...en ach je kleur.. straalt van gezondheid en blij genieten..Prima dus...dank weer voor de plaatjes