zondag 17 juni 2007

Deventer...

Rijbewijs of niet, ik ben naar mijn zus in Deventer gereden en het was er reuze gezellig. Ze woont in een prachtig appartement met adembenemend uitzicht op de IJssel.
Als ik oud zou zijn en niet veel meer zou kunnen ondernemen dan zou ik hier wel achter de geraniums willen plaatsnemen. Er is altijd van alles te zien. Vogels, wandelende mensen, grote binnenvaartschepen, kleine plezierjachten, een molen. En als dat er allemaal niet zou zijn dan kun je naar de prachtige weidse luchten kijken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat als je dagelijks 'in' zoveel ruimte vertoeft, dat dàt wat met je doet. Dat moet je zelf letterlijk ook ruimte geven. Op mij heeft het in elk geval een heerlijke rust en ruimtegevende werking. Ik ben niet echt klein 'behuisd' en 'betuind' voor randstad begrippen maar dit soort vergezichten benemen mij de adem en laten me letterlijk zien dat de wereld zoveel groter is ...

Wat doet ruimte met jou?

10 opmerkingen:

Lin's ding zei

Ik geniet me hier iedere dag weer suf van mijn uitzicht, maar ik geniet ook erg van de kleuren die het biedt: de dreigende luchten; de kleuren van de zon als die opkomt of ondergaat; de bloemen; de glinstering van de dauwdruppels. Als ik wandel langs de schelde hier vindt ik dat vooral erg rustgevend en ook daar is het een pracht aan kleur. Dan hebben we het nog niet gehad over de geluiden: het rustgevende geritsel van de wind in de hoge bomen op de dijk; het vrolijke getjilp van de vogels; of hun roep om aandacht en andere verhalen die ze vertellen als je bijv. dicht bij hun nest staat of als er een hevige bui aankomt...... Shall I continue..of heb je al een beeld? Kortom: heerlijk wonen hier. Altijd blij om ons straatje in te rijden onder de bomen door ons huis weer te zien verschijnen.

Mike zei

@Lin: dat is precies waarom ik zo kan genieten van jouw foto's. Jij weet hoe dit in beeld te 'vangen'.

Pasula zei

Ruimte doet ook een hoop met mij. Eigenlijk net als hoe jij het beschrijft. Ik was gisteren in Amsterdam. Drukte in de stad, telkens uitkijken waar je loopt, met oversteken etc. en als ik daarna dan even in een groen gebied ga wandelen kom ik weer helemaal bij.

Ook m'n huis is ruimer dan het vroeger was en va opruimen kan een mens ook een goed gevoel krijgen, heerlijk. De plek die jij beschrijft, ja daar zou ik ook wel kunnen aarden, bijzonder mooi!

Ik voeg je toe als link, je schrijft boeiend.

Redstar zei

Het doet zeker wat met je. Ook wij hebben de ruimte om ons heen, en je wordt er een ander mens van..

V@nM@n zei

Ik wordt altijd heel rustig van ruimte om me heen...

ria zei

Ieder mens heeft ruimte nodig, in wat voor zin dan ook, maar daar ben jij intussen ook wel achter ;-)

Brillie zei

En niet opgepakt?

aargh zei

Nog maar meer zoeken dan, komt vast wel weer een keer boven water.
(ik was trouwens zonder rijbewijs op vakantie gegaan!)
Wij kijken hier ook uit over de landerijen, het is heerlijk als je blik niet meteen botst tegen bebouwing.

Roosnans zei

Geboren in een open vlakte met veel licht en ver uitzicht, vind ik een wandeling door het bos mooi, maar ook donker en beperkt. Doe mij maar ruimte met veel licht en veel uitzicht.....

esther zei

We gaan vanuit Amsterdam naar Drenthe verhuizen, voor de ruimte. dat doet dus heel veel met mij, net als straks zonder lawaai leven om me heen.. ben benieuwd wat er allemaal loskomt.
www.webbles.eu