maandag 25 juni 2007

Herfst in Houten...

Ik ben nog maar net terug van het boodschappen doen als er een bui in alle hevigheid losbarst.
Ook vandaag hoef ik de plantjes geen water te geven, dat doet de here met gulle hand. Zo zie je maar weer: "Elk nadeel heeft echt een voordeel". Het hemelwater gutst langs de ramen en buiten hoor ik kinderen gillen want er zijn flinke donderflitsten en ik hoor diep gerommel.
Heerlijk, ik hoef er niet meer uit vandaag en ik verheug mij op het lezen van een vanochtend "gekregen" (dank je wel RoosNans) boek van Ted Troost over haptonomie.

Op de een of andere manier kom ik de term "haptonomie het afgelopen jaar regelmatig tegen, vanuit alle mogelijke hoeken en misschien "moet" ik daar wel wat mee gaan doen. Om daar achter te komen is het minste toch wel om me een beetje in de 'materie' te verdiepen.

Vergeef mij dus mijn korte blogje want ik hoor Ted roepen, "lees mij".


Update om 19.45. De zon schijn heerlijk en lokt mij achter mijn boek vandaan waar ik toch al gauw zo'n 70 bladzijden van verslonden heb. Het ruikt heerlijk buiten en ik bewonder deze slak die toch maar mooi door de yucca jungle zich naar de top heeft geslijmd.

8 opmerkingen:

Roosnans zei

heerlijk lezen met het tikken van de druppels op de ramen......veeeel leesplezier en wie weet doe je er weer inspiratie in op.........grtzzzzzzzzz

V@nM@n zei

Dit is meer een jantje lacht logje, ofwel na regen komt zonneschijn...

Redstar zei

Het was ook echt lees weer, en de rest van de week ook hoorde ik..

RIA zei

Ja, het blijft heel de week zo, veel buien en vannacht veel wind geloof ik, ik heb tenminste de bloembakken maar een beetje beschut gezet ;-)

Mar zei

Haptonomie is zoiets fijns; er gaat een wereld voor je open als je dat extra zintuig kunt ontwikkelen: de leer van het voelen.
ik ben 10 jaar naar haptonomen geweest en het heeft mij erg geholpen om 'bij mezelf te komen' (lekkere zweefterm, maar zo is het niet echt). Pijnblokkades die je zelf kunt doorbreken door te durven voelen hoeveel pijn je hebt, zorgen dat je je spieren niet verstrakt. En dat is maar één voordeel.

Het weer vind ik om te huilen :-(
Fijn dat je je tijd met lezen kon vullen; Ted Troost is troostvoer!

mike zei

@Mar; Hoi Mar, welkom op Mikelodeon en wat leuk dat je ervaring met haptonomie hebt. Ik heb n.a.v. het boek van gisteren al een beetje naar opleidingen gesnuffeld, wel een beetje prijzig maar ook dat is een kwestie van keuzes maken. Dank voor je reactie

Pasula zei

Allesin balans houden gaat je goed af, tijd om aan je zelf te werken middels lezen/studie en daarna genieten van de buitenlucht. Prima bezig!

aargh zei

Aha, die slak is een ware haptonomische kunstenaar:in de regen naar boven glibberen!