donderdag 14 juni 2007

Hoeistie?

Nou, niet om over naar huis te schrijven, dat is me wel duidelijk. Ik doe niet waar ik energie van krijg. Ofwel, ik vind een flink deel van het werk wat ik doe, niet meer leuk. Alles staat onder zo'n tijdsdruk en ik voel de hijgende adem van minister Vogelaar in mijn nek, 'onze' wijk moet een prachtwijk worden, de pers en het imago van Kanaleneiland. Wat een gezeur en geneuzel allemaal. Alles moet anders, beter. Het gemeentelijke gebeuren behoeft ook wel verbetering maar is dit de goede weg? Ik ben geen beleidsmaker, zelfs verre van dat. Ik ben 'slechts' een klein schakeltje van een grote ketting en ik voel dat ik vast zit en voel een grote druk en steeds groter wordende weerzin in waar ik mee bezig ben. In de kern gaat het om de belastingbetaler, de bewoners van de wijk, daar wil ik voor werken en de schakel zijn tussen bewoner en gemeente, de geleider. Het voelt regelmatig alsof ik nutteloos werk doe, complexe bijeenkomsten en vergaderingen plannen die net zo makkelijk weer gecancelled worden. Ik word er heel moe van en ik ben nog maar net terug van vakantie.

Wat ik wel zou willen? Dat is bv de site helemaal prachtig up to date maken maar daar is bijna geen tijd voor en zo is deze site al vanaf het begin een ondergeschoven kindje, wel mijn kindje, maar ondergeschoven...
Thankgod begint mijn weekend nu...
Heppu dat nou ook wel es?
Pfffff

7 opmerkingen:

nans zei

Tja, die wijk...die wijk moet zeker een prachtwijk worden, maar dat is een meerjarenplan. Misschien met een andere spirit in het gemeentelijk apparaat (minder praten meer doen?), maar ook door de mensen die er wonen (mentaliteitsverandering) en mijn (en collega's) rol als hulpverleners (meer aanzetten tot zelf doen!). En dat gaan we ook doen, met zn allen! Dus het is ieders last, maar ook ieders lust als we het kunnen blijven zien als een spannende uitdaging. En zoals altijd: iedere schakel is onmisbaar.....

geniet van een welverdiend weekend kanjer!!!!
hug

V@nM@n zei

Een dipje, ja en steeds vaker...

Brillie zei

Je hoef mij niet te bedanken...

ria zei

ja hoor en ik werk niet eens meer, daar heeft het ook denk ik niets mee te maken... ;-)
't gaat wel weer over en wat je doet is goed!

Lin's ding zei

lieve Mike, ik kan het me helemaal voorstellen dat je je gefrusteerd en leeggezogen voelt. Jij ziet wat er moet gebeuren en ziet ook de bureaucratische slome molen en als je dan bovendien jou ding, je site, niet mag uitvoeren is het helemaal frusto. Houd de moed erin hoor Mike, hopenlijk duurt je dipje niet lang of misschien vind je wel een beter plekje voor jezelf in dit grote geheel waar je je ei beter kwijt kunt. Je hebt zo aam jezelf gewerkt dat je daarom misschien het frusto vermoeiende gehalte beter ziet en dus om een ander plekje beter past. Zie om je heen en het komt vast allemaal op z'n pootjes terrecht. Houd de moed erin en lach er maar eens om. Liefs van hier

Mike zei

Wat doen jullie berichtjes mij goed, thanks!

Redstar zei

Kop op joh, je hebt net een fantastische vakantie gehad,, en je zou er zo tegen aan moeten kunnen.. Minister vogelaar heeft ook wat plaatjes in een boek laten plaatsen, en jaren hoefde er niets te gebeuren in de wijken, en nu opeens zo snel mogelijk. Een beetje tegengas kan een kwaad is mijn ervaring..