donderdag 28 juni 2007

Tabellende...


Jawel dag twee, maar nu zijn ze allemaal verwijderd, de tabellen dus. Zowaar heb ik al tijd kunnen besteden aan het plaatsen van wat foto's. Tussen de bedrijven door was ik te vinden op de bekende patio alwaar ik deze prachtig bloeiende hortensia ontwaarde. Bij nadere beschouwing zag ik allemaal aangevroten blaadjes en ook de bloemetjes vertoonden vraatschade. Hier is een hongerig rupsje langs geweest om overal een randje af te knabbelen. best wel knap eigenlijk. Zulke mooie ronde 'hapjes' kan ik alleen maar met de perforator maken.

Verder zag ik tussen de middag een komische vertoning, had helaas geen camera bij mij maar ik zal het beeld schetsen. Naast de werkplek is een mini winkelcentrum met een groenteboer en een bakker. Terwijl ik mij naar deze bakker spoedde zag ik bij de uitgestalde kratten met groente en fruit van de groenteboer, in de bak met druiven, een gezellige dikke duif zitten die het heel erg naar de zin had en naar hartelust zat te pikken in dat luilekkerland en roekoerde dat het een lieve lust was. Elk druifje kreeg een pikje. Ik heb 'm lekker laten zitten, zeg nou zelf, das toch het risico als je zulke lekkere waren onbeheerd buiten laat? "Dat is het spek op de kat binden", zou mijn moeder zeggen. En zo is het maar net.
De zon schijnt volop en mijn weekend is begonnen!

7 opmerkingen:

ria zei

Ja, ik zie ze hier ook, die ronde hapjes, vooral in de liguster viel me op gisteren. Vandaag eigenlijk niet verder gekeken. Zal morgen eens op zoek gaan naar de boosdoener.

V@nM@n zei

En straks gewoon verkopen die handel...

Roosnans zei

hoe kan jij nou op stap zijn zonder camera....??????
uh???

fijn weekend mike!
grtzzzzz

Brillie zei

Alleen gaat dan de zon weer weg...

Mike zei

@ VanMan; Tuurlijk, op het eerste gezicht is er nix mis mee, pas bij nadere beschouwing komen de pikjes aan het licht. Ik koop er tussen de middag altijd een appel en nu weet ik waarom er altijd zoveel beschadigd zijn, maar goed bij een appel is het makkelijk te zien. :-)

aargh zei

Echt zo'n ordinaire criminele randstadduif. Bij ons doen ze dat niet hoor, 'mijn' beschaafde schuwe duiven wonen in de eiken en fourageren op het veld, niet bij de groenteboer!

Redstar zei

Zo'n beest is echt binnen gedrongen in het leven van een fruitkrat. En geef ze eens ongelijk..