vrijdag 22 juni 2007

Welkom bij de gemeente Houten...


Daar mijn rijbewijs definitief foetsie blijkt heb ik afgelopen week aangifte van vermissing gedaan bij de pliesie. Zonder zo'n aangifte krijg je geen rijbewijs, met dit proces verbaal en een vorig jaar gemaakte pasfoto naar het loket getogen. Eerst sta je in de rij voordat je een nummertje door de alleraardigste receptioniste uitgereikt krijgt, vervolgens sta je in de rij voor de balie waar het rijbewijs aangevraagd kan worden. Tot hier ging alles nog redelijk voorspoedig en ik had alle benodigdheden bij mij, bij het overhandigen van de pasfoto en de kosten achtenvijftig eurie, blijkt mijn pasfoto niet te voldoen. Mijn tanden waren zichtbaar en dat is absoluut verboden. Naar de fotograaf, waar ik wederom in de rij kon plaatsnemen weliswaar met de (schrale) troost dat ik niet de enige was wiens 'kiek' werd afgekeurd. Terug naar het gemeentehuis, in de rij voor de receptie en rij voor de rijbewijsbalie. Eindelijk aan de beurt, bij dezelfde aardige mevrouw blijkt dat ik ook nog een ARBO keuringsformulier nodig heb vanwege mijn "grote" rijbewijs.

Aan het eind van mijn gemeentelijke krachten, ik werk er tenslotte de hele week al, heb ik ter plekke besloten uitsluitend voor mijn "BE" rijbewijs te gaan. Niks meer lekker toeren met de grote jongens op de bus, das verleden tijd. De allervriendelijkste dame van het loket verzekerde mij dat mocht ik ooit weer aspiraties die richting uit hebben, mijn rijbewijs, mits voorzien van een geldige ARBO keuringsbewijs en tegen betaling van de nodige pecunia's uiteraard, weer geldig voor het grote vervoer kan worden gemaakt.

Pfff, eind goed al goed, geen driftaanval of anderzindse aanval van onvermogen, zelfs geen schuimvorming rond de mond. Ik boek vooruitgang, toch?

14 opmerkingen:

Rodrigo zei

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Mike zei

watisditnou?

V@nM@n zei

Dit is echt spam... Maar btw, je laat toch niet zomaar je groot rijbewijs liggen...

Mike zei

Ik mag niet rijden zonder een keuringsbewijs, nwe regel. Het is de aantekening D (bus)en ik denk niet die ooit nog nodig te hebben. Is niet zo'n moeilijke keuze hoor :-)

ria zei

Ik lig hier echt helemaal in een deuk :-D En dan ook nog eens een spam bericht (gelijk wissen maar hoor)
De foto spreekt ook al boekdelen, je boekt echt vooruitgang hoor :-D

Brillie zei

Tja, altijd even de site van je gemeente bekijken en daar alles lezen over de aanvragen. En dan pas naar de gemeente gaan om het aan te vragen...

PS: Om je tanden aan te passen, had je gelukkig niet eerst een beugel nodig... dan was het helemaal lang verhaal geworden.

Pasula zei

Knap dat je kalm bent gebleve, toch zou ik graag dat groot rijbewijs dan toch vermeld zien, je haalt het niet voor niks, maar okee, je kunt het ten allen tijde nog erbij laten zetten. Hopelijk als je dat wil doen ze dan niet oeilijk of zijn de regels net veranderd...

Dat van die pasfoto vind ik erg, mijn foto werd ook afgekeurd omdat ik iets teveel met mijn mondhoek trok wat verdacht veel op een lach leek... ja ik ga lachend door het leven maar dat mag dus niet meer..

mike zei

Volgende week zal ik het resultaat laten zien,ik heb nog nooit zo 'strak' op de foto gestaan...

Martine zei

Ik heb diep respect voor je. Maar ook voor die ambtenaren, die, om te leren omgaan met de absurde nieuwe pasfoto-regels een video van een half uur hebben moeten aanschouwen, vol met kul over zichtbare tanden, schitteringen in brillen en ogen, lachjes en hoofden die recht moeten staan en dan ook nog eens met de oren op de juiste hoogte.
Ik loop nu al bijna een maand met een verlopen paspoort op zak, omdat ik zo tegen de verlenging opzie.
Dus nogmaals, ik heb diep respect voor je.

Redstar zei

Het zijn alle regeltjes waar je zoveel tijd aan moet besteden..

Mike zei

@ Martine, gewoon die stoute schoenen aantrekken en natuurlijk uitgebreid op je blog rapporteren wat voor voeten die verlenging of vernieuwing in de aarde had. Ik verheug me er nu al op...

Lin's ding zei

Wat een gedoe, van het kastje naar de muur en terug en dan nog niet eens boos geworden! Meid,je bent super!

Roosnans zei

Wat een gedoe zeg.....zou zachtjes aan aardig nijdig zijn geworden....
heerlijk dat je er zo relaaaaaxed onder bleef....
grtzzzzzzzzzzzzzz

Linneke zei

Het geduld van jou, mij en ongetwijfeld een pak medemensen, wordt soms danig op de proef gesteld.
Het hilarische verslag van mijn geduldproef heb je al kunnen lezen ... :-)
Chapeau voor je ijzeren doorzettingsvermogen!
Zwaai,

Linneke