maandag 16 juli 2007

Aaah, regen...


Niet gedacht dat ik op zo'n korte termijn alweer zo naar een verkwikkende regenbui kan verlangen, maar het is echt zo. Ik snap ook niet waar al dat regenwater, van de afgelopen weken, is gebleven. De grond is gortdroog, ook in huis is de aarde helemaal hard en droog. Ik geef toe dat ik erg schraal ben met het geven van water maar daar heb ik de planten ook naar. Ik ben dol op succulenten en orchideeën en die vragen beiden weinig water. Ik heb zelfs de indruk dat ze het beter doen als ik ze gewoon een beetje verwaarloos.

Buiten is een ander verhaal en moet ik alles dagelijks begieten wat, als er geen hemelwater is gevallen, een hele klus is.
En nu sta ik in twijfel, zal ik er een gietertje overheen gooien of komt er nog een bui...Als dat buitje valt neem ik mij voor er in te gaan staan en me nat te laten regenen. Ik word op mijn wenken bediend en er valt een lekker locaal buitje, het blijft benauwd maar toch is het opgefrist.

9 opmerkingen:

Lin's ding zei

goh meis, ik had nog niet zo'n behoefte aan al dat hemelse water hoor, niet dat ik het zo erg vind, maar gewoon buiten zonder benauwd gevoel vind ik toffer en de vloer hier binnen (aan de achterkant) zweet zich suf....
je idee van je nat laten regenen dat vind ik dan weer wel leuk, want regen voelt lekker op je warme vel niet.

Redstar zei

Orchideeën doen het meestal wel redelijk met wienig water als er maar orchideeëngrond genoeg in de potten zit. Er zal trouwens volgens het KNMI genoeg regen gaan vallen. Ook de buienradar is niet echt om vrolijk van te worden...

ria zei

Hier plenst het alweer een tijdje, ik hoef niet te gieten denk ik ;-)

Mar zei

Ik kan met recht roepen: maar het was noodweer! (terwijl ik op de fiets zat) Het noorden heeft soms wat voordelen ;)

Brillie zei

De regen brengt nog meer vocht in de lucht aan. Waardoor het alleen maar slechter wordt als de zon weer gaat schijnen... je raakt het vocht dan niet kwijt.

Mike zei

Wonderlijk , er is hier niet veel regen gevallen, wel mooie dreigende luchten.

aargh zei

Niet buiten blijven staan als het bliksemt hoor!

Martine zei

En, denk je er nu nog zo over, na het geweld van gisteravond?
Ik ben niet bang aangelegd, maar toen de lucht eerst bruingeel werd en daarna pikzwart, toen kneep ik hem echt, vooal omdat ik op dat moment een dierbare op het water wist..

Mike zei

@martine; donkere dreigende luchten ten over maar er is hier in Houten weinig regen gevallen, één buitje, that's all...