woensdag 4 juli 2007

Bloemetjes en bijtjes...

Tussen, tijdens en na de buien valt er toch nog genoeg te genieten. Vanachter mijn droge werkraam zie ik de meest komische taferelen aan mijn oog voorbijtrekken. Paraplu zonder eigenaar, iemand met een werkende paraplu maar waar het regenwater zo hoog van de grond weer opspat dat ie nog helemaal nat wordt. Hollende mensen met een nattekrant op het hoofd, volgens mij toch nog een aardige klus om straks de drukinkt weer van het bolleke te boenen. Collega's die binnen komen druppelen, letterlijk. Beslagen brilleglazen en dampige lijven. Had ik het al gehad over de vele plassen water waar je zo lekker hard doorheen kunt rijden? Het maakt allemaal niet zoveel uit, iedereen is nat en met gebogen hoofden rent een ieder naar zijn of haar bestemming. Net zo plots als de buien verschijnen, komt de zon ertussendoor wat het kwik snel doet stijgen. Als ik thuis kom straalt de zon werkelijk heerlijk en zie ik dit bijtje nog even het bloemetje induiken, en of ie gelijk heeft!
Ik ga gauw nog even een frisse neus halen voordat ie weer nat wordt.

5 opmerkingen:

V@nM@n zei

Volgens mij zoekt dat bijtje een veilig heenkomen...

Martine zei

Heb je gezien hoe mooi dramatisch de luchten waren vandaag?

Brillie zei

Zo ook hier... frips...

ria zei

Een frisse neus is me zeker ook gelukt vandaag ;-)

Pasula zei

Ze kruipen er echt helemaal in, heerlijk om te zien.