woensdag 25 juli 2007

Das pech, Peugeotje weg...

Ja, ik stond vanochtend wel even raar te kijken. Contactsleuteltje omdraaien en niks, noppes nada. Verlichting doet ut dus accu kan het niet zijn. Het sleuteltje weigert het laatste stukje te draaien en contact te maken. Nog even wat Shamballa reiki uitgeprobeerd maar waarschijnlijk sliepen mijn helpers vandaag uit. Gelukkig kon ik een beroep doen op de ANWB die waarschijnlijk dankzij het vroege tijdstip (06.15) binnen een kwartier ter plekke waren. Er is dus 'iets' met het contactslotsleutelhuisgeval. Terwijl ik relaxed een bakje troost maak wordt er geregeld dat het peugeotje opgehaald wordt met een takelwagen en naar de garage wordt getransporteerd. De takelwagenmeneer is zo aardig mij op mijn werk af te zetten en even later krijg ik al een telefoontje dat ik de leenauto mag ophalen die ik tot morgen 18.00 uur mag gebruiken, als ik de tank maar weer volgooi. Op mij staat een prachtige en in mijn ogen superdeluxe VW polo te wachten met allerhande toeters en bellen, die als klap op de vuurpijl ook nog eens een automatische transmissie heeft. FANTASTISCH! Mijn linkerbeen mag op vakantie, nu de rest nog..
Wat een superdag, op de prijs van de reparatie na dan, reparatie kost toch wel zo'n driehonderdvijftig euries. Gelukkig is het salaris net gestort en hoef ik de rollende ogen van Maxim niet te zien als ik hem rond 10.30 uur bel en hem deze tijding breng.
Pfff, nu dus weer een maand rustig aan doen, ik begin er al bijna aan te wennen...

9 opmerkingen:

Bolus zei

Dat was je met een landrover nooit gebeurd! ;-)

V@nM@n zei

Nog een paar keer van die geintjes en je had beter een echte kunnen kopen...

Brillie zei

Dat wordt dan veel lopen. Ook gezond toch?

Mar zei

Dat zijn zure appels... telkens kalm aan moeten doen is niet goed voor je gemoedsrust.
Ik moet er niet aan denken zo'n rekening te krijgen! Gelukkig, ik heb geen auto :)
Geniet van je beenvakantie (al is hij een beetje duur)

Liefs van Mar

Pasula zei

Om elke keer een deel van je salaris naar je auto te brengen is ook niks lijkt me, ik ben heel blij dat ik alles met het OV doe, echt!
Hopelijk voor jou kun je er na de reparatie weer een tijd tegenaan (je auto dan he :P)

Mike zei

@ Bolus; nou nooit wil ik niet zeggen. 1 keer een lege accu, maar dat was idd alles.

@Vanman; hoe bedoel u, volgens mij focus jij je teveel op een ander merk ;-)

@Brillie; Lopen is zeker gezond maar naar mijn werk is net te veel...

@Mar; Ach er zijn wel ergere dingen maar eerlijk is eerlijk ik weet dat geld wel leuker te besteden...

@Pasula; met OV kan het ook heel goed ik doe er alleen een uur over van deur naar deur en met het peugeotje maar 15 minuten en met de fiets 40 minuten

Redstar zei

Tja, die verdraaide extra uitgaven, kunnen een behoorlijke inbreuk op je inkomsten doen. Maar het slot kan er voorlopig tegen aan...

Jessie zei

Tjee, zo merk je dat ook Shamballa meer werkt in de multidimensionaliteit ;-(, dan in de 3e dimensie. Maar goed dat er anwb is met behulpzame mensen. Want als 'ze' iets niet in de 3e dimensie kunnen, kunnen ze wel mensen op je pad sturen die kunnen helpen. Nu nog ala The Secret het extra geld creeeren, is echt mogelijk hoor! Groetjes weer. Jessie

aargh zei

Nou ja, je linkerbeen is gratis op vakantie, dat scheelt toch weer.