zaterdag 28 juli 2007

Details...

Kippig als ik ben, vertrek ik nooit van huis zonder camera. Om de een of andere reden vind ik het (nog) niet kunnen dat ik - op het eerste oog interessante objecten - met een vergrootglas onderzoek, dat is voor ouderen of wetenschappers, maar niet voor mij. Met mijn cameraatje maak ik fluks wat kiekjes die ik dan gauw vergroot zodat ik kan zien waar ik een foto van neem. Heel handig bij borden van de NS met vertrektijden en duistere bushaltes om de juiste informatie te ontwaren als ik weer eens zonder leesbril van huis ben gegaan. Je snapt dat ik om identieke redenen deze bril niet met een koordje om mijn nek heb hangen of nog erger, op het voorhoofd parkeer. In elk geval houd ik op deze wijze aardig de schijn op dat ik goed ziend ben.
Het leuke hiervan is dat ik een wereld in een wereld hiermee heb ontdekt. Zo krijg ik regelmatig cadeautjes in de zin van dat ik een bloem heb 'geschoten' en bij nadere beschouwing blijkt er ook nog een beestje in te zitten. Helemaal goed toch.














De 'hele' foto Et voila, 'surprise'...

11 opmerkingen:

Roosnans zei

mooie camouflagetechniek...eens kijken hoe lang je dit volhoudt...grinnnn

mooi plaatje!

grtzzzzz

V@nM@n zei

Twee voor de prijs van een... Ik maak overigens ook gebruik van deze techniek.

lin zei

mooie foto, Mike en tja wat is de natuur toch mooi

Pasula zei

Geweldig toch als dit voor je werkt!
Ik heb een omgekeerd iets. Ik heb lenzen maar als ik iets van dichtbij wil zien dan lukt het niet, dan zou ik ook aan de leesbril moeten, terwijl ik zonder lenzen prima dichtbij kan zien.
Dus wordt het veelal voor mij een zonnebril op sterkte die ik soms meer af dan op heb.

Mooie foto, heerlijk zo´n toevalstreffer!

Martine zei

Hoewel het prachtige plaatjes oplevert, lijkt het me op termijn een ietwat omslachtige methode.
Zoals in de winkel, als je wilt weten wat ergens in zit, voordat je het koopt..Maar, laat mij een fotogenieke ingredientenlijst zien, en ik zeur nergens meer over hoor.

Redstar zei

Ik vind de foto (de vergroting) ontzettend mooi. Ik zou hem dan ook wel willen binnen halen als je dat goed vind...

Mike zei

@ Roosnans, het gaat al sinds maart zo :-)
@ Vanman, ik was me er niet van bebust dat ik deze 'techniek' bezigde...
@ linsding; ongelofelijk mooi!
@ het blijft behelpen toch met al die proteheses ;-)
@ Martine; die zijn idd zelfs met leesbril niet te lezen, vaak zit er ook zoveel rotzooi in dat ik het niet wil lezen
@ Redstar, you're welcome

Wieneke zei

Je brengt me wel op een idee. Ik sta regelmatig kippig te turen en vraag dan toch maar aan een ander mens of ze me even kunnen helpen en het voorlezen. Zielig gedoe, maar het levert vaak wel weer leuke gesprekken op, dat dan weer wel. Maar als ik nu al mijn leesbril vergeet, zou ik dan mijn fototoestel ook niet vergeten? Tobtobtob zucht ..

Mike zei

@ Wieneke; haha heel herkenbaar, zo 'red' ik mezelf ook regelmatig in de winkel

Redstar zei

@ Mike, Thanxz voor de hoge resolutie foto :-x

Mar zei

Ja, de veroudering slaat toch toe :) Als je er vanaf maart last van hebt, bereid je dan maar op die leesbril voor in de winter. 's Winters is het nl. moeilijker zien dan 's zomers. Ik moet bij mijn lenzen een leesbril, maar toen ik een bril kreeg, heb ik het toch weer zo'n 5 jaar zonder leesbril weten te redden. Nu lijkt het gebeurd... ik ga NIET multifocaal, dat klinkt/voelt voor mij als rollator! En om nou te gaan lezen met een amera, dat komt ook niet goed :))))
Maar jouw resultaat is mooi!

Liefs van MaR