zaterdag 21 juli 2007

Van boleet tot pruimentaart...




Een heerlijke wandeling door landgoed Heidestein bij Zeist gedaan en een spontane rendez vous met mijn berkenboom gehad. Ik ben verbaasd over de hoeveelheid paddenstoelen in juli en heb deze (met een gezichtje lijkt wel een) panterpaddo genoemd.




De foto hiernaast is niet van mijn grote teen maar is de wijsvinger van Jessie om maar even aan te geven wat een kleine paarse schatteboutjes dit zijn.


De laatste foto is een grondfoto van een spinneweb waar een heleboel waterdruppeltjes in liggen. Mijn oog werd getrokken door de blauwe glans die helaas op de foto niet goed te zien is. Ik heb dit nog niet eerder mogen aanschouwen en ik vind ze (hoewel niet helemaal scherp) prachtig!





Verders is de buuf morgen jarig en ga ik pruimentaart bakken, ben volop bezig de verse pruimen van de buuf haar moeder te ontpitten, als de taarten lukken volgt morgen de foto. Nu 'mag' ik weer terug naar het aanrecht ;-)

Ik vraag me af waarom ik toch in godesnaam ambtenaar geworden ben terwijl ik zo gelukkig ben in de keuken...
Als je klikt op de foto's kun je ze wat groter bekijken

7 opmerkingen:

V@nM@n zei

Toch is die laatste foto erg mooi geworden... Die pruimentaart hou ik me voor aanbevolen.

Brillie zei

Eet je nagels?

Mike zei

@ vanman, dan moet je er wel een stukje voor rijden ;-)

Redstar zei

Jammie, pruimen taart :-)

aargh zei

Die stuifzwammen zijn altijd leuk om op te trappen als ze nog niet uit zichzelf geploft zijn. Een spectaculaire wolk sporen schiet er dan omhoog.

Jessie zei

Die foto is mooi geworden zeg van die kleine minibloempjes! En die panterpaddo ;-), geweldig.
Wat een mooie camera heb je toch. Het was een heerlijke wandeling, doen we gauw nog 'ns bij lekkerder weer...

Roosnans zei

die onderste foto: dat is een prachtig gezicht! nooit gezien hoor...
grtzz