donderdag 19 juli 2007

Zomerse dag...

Met tropische temperaturen. Vandaag heb ik maar geen wandeling naar de brug gemaakt, ben dus ook niet langs dat verleidelijke terrasje bij Van Dijk gelopen. Ik was gewoon veel te bang niet meer terug te willen naar mijn bureau denk ik.
Maar nu is mijn weekend aangebroken en lonkt de hangmat nog even, even, want ik heb begrepen dat ik morgen de plantjes geen water hoef te geven en dus mag de hangmat straks de garage weer in.



Vandaag is er overigens hard gewerkt, niet zozeer door mij, maar door de collega's van Doenja. Dit jaar is 'de schoonmaak' van de gemeente Utrecht aanbesteed (jaja keurig hoor) en heeft waarschijnlijk de goedkoopste aanbieder gewonnen met als droevig gevolg dat ons pand flink aan het versmeren is.
Alle hulde dus voor de collega's van Doenja die vandaag er wat aan doen!




Hop handen uit de mouwen en soppen en boenen, geen plek bleef onberoerd, zelfs dat ene plekje onder het bureau daar rechts wordt door A. vakkundig onder handen genomen.
Later zag ik het duo H&H tot aan de oksels in het sopwater de vitrage wassen. Zij hadden zich te laat gerealiseerd dat het in onze prachtwijk niet verstandig is het kantoor een avond en nacht zonder gordijnen achter te laten, dus niks geen snel machinewasje thuis maar het eerlijke handwerk.

Later bedacht ik mij dat het wellicht een leuke 'joined venture' had kunnen zijn voor alle medewerkers en tevens een duidelijk signaal naar de heren en dames van de aanbestedings afdeling dat het misschien toch niet zo'n hele goedkope aanbesteding is geweest....
Maar ja te laat dus, misschien moeten we het nog maar eens doen ja...

11 opmerkingen:

Pasula zei

Leuke woordspeling in je stukje!
Wat een werk en dat met deze hitte, hulde!

Roosnans zei

Ja duh... daar had ik nou ook een stukje over willen schrijven..lekker ben jij...
Ben benieuwd of het aan jullie zijde nog inspireert tot een "grote kuis"...ha ha ha
Doen ja!
Greeetzz van een van de soppers!
Goed weekend.

ria zei

Jee, heb je een schoonmaakbedrijf, moet je het nog zelf doen...ja :-(

Leontine zei

Mooi weer? Mmmm, misschien moet ik mijn vakantie toch maar naar Nederland verplaatsen. Hier is het ronduit bagger..

Dank voor je leuke reacties op mijn weblogje :o) Ik ga nu eens even bij jou rondneuzen, als dat mag.

groetjes!

V@nM@n zei

De meeste aanbestedingen draaien uit op een fiasco...

Brillie zei

Leuke bril...

Mike zei

@pasula, die zat er vanaf dag 1 al in ;-)
@Roosnans; ja duh, dan schrijf jij toch lekker je eige stukkie, jij hebt de beste invalshoek, gewoon doen ja ;-)

Mike zei

@ ria, ze zijn als goedkoopste uit de bus gekoemn omdat ze vreselijk gekort zijn op de werkuren. Ook wordt er nog vaak gedacht dat schoonmaken 'dom' werk is. Nou als je werkelijk het goed wilt doen zul je schema's moeten maken met wanneer wat te doen zodat alles toch een keer aan de beurt komt. Je wil niet weten hoe het ruikt op het herentoilet...brrrr

Mike zei

@ leontine ho stop, vanochtend is het hier zwaar bewolkt en worden er weer buien verwacht, ga ajb naar het noorderlicht en schrijf daarover. Staat al zo lang op mijn 'verlanglijstje'dat eens te aanschouwen...enne, welkom hier hoor!

@V@nm@n waarom gaan ze er dan in godesnaam mee door? wat een verspilling!

Redstar zei

Morgen was het eigenlijk beter weer geweest om deze klus te klaren. Alhoewel hier vanochtend de regen al met bakken uit de lucht kwam..

Mike zei

@ Redstar; op vrijdag en zaterdag wordt er bij voorkeur in ambtenarenland niet zo veel gewerkt ...