zondag 26 augustus 2007

Eindelijk zomer...


Wat een heerlijk zonnig weekend. Ik heb volop genoten van kleine en grote wandelingetjes en met als toetje een heuse fietstocht door Houten vandaag.
Daarin was ik niet de enige, het leek wel de landelijke fietsdag. Ouderen, jongeren, gezinnen, alles trapte er lustig op los. Leuk bij-effect van deze lichamelijke bezigheden is dat er steeds een beetje minder fysieke Mike is.
Dat terwijl ik geestelijk steeds meer voedsel tot mij neem en mijn honger op dat vlak bijkans niet te stillen is.
Zo heb ik gisteravond naar 'What the bleep do we know' gekeken. Heerlijke film/documentaire met veel wetenschappelijk 'geneuzel' over quantum fysica, iets waar ik geen jus van kan maken maar wat ik kinderlijk simpel wel kan accepteren.
Het is gewoon even anders kijken, ik zet mijn geest hier gewoon voor open. Of het nu waar is of niet (wat is waarheid?) ik geniet van dit soort zaken net zoveel als van The Lord of the Rings, om maar wat te noemen.
In mijn geest gaan wat luikjes open en ik zit 'erin' en 'voel' de verbanden en dat geeft me een geweldig gevoel en de mogelijkheden zijn onbegrensd. Neem nu deze paardenbloem, eenvoudiger kan bijna niet, je haalt de kleurtjes wat op en dat geeft dan dit effect, lijkt wel een andere wereld. Machtig toch, kijken door zo'n gekleurde bril?

10 opmerkingen:

ria zei

Heerlijk hè! Ik heb een echte rustdag :-)

V@nM@n zei

Dit was een weekend om echt te genieten, en dat hebben we dan ook zeker gedaan...

hanscke zei

Ik houd mij aanbevolen om vooraf een tip te krijgen als er een goede film op tv komt, want ik kan ze zelf namelijk niet vinden

Brillie zei

Morgen is het anders weer minder....

Mike zei

@ Ria; een echte zondag dus ;-)

@ Vanman; lekker bijgekomen van je zandavontuur ;-)

@ Hanscke; Dit soort films worden helaas niet uitgezonden op de TV maar circuleren in DVD circuit...

@ Brillie; het is weer betrekkelijk ;-)

Martine zei

Een heerlijk ontspannen weekend, het beeld van de paardenbloem past er perfect bij..

lin zei

mooie kleurtjes indeed en geniet vooral van alles

Roosnans zei

en ik maar denken dat de kleurtjes levensecht waren....tot ik ging lezen...

geniet ze!
ook van jullie teamdag...benieuwd wat het brengt...
grtz

Redstar zei

Heerlijk toch als je zo kunt genieten van iets. Ik kijk zo nu en dan graag eens door een gekleurde bril. Wie niet?

Jessie zei

Gave foto!!!!