maandag 6 augustus 2007

Foster's watching...

In Huize Mike en Maxim houdt deze grote grijze jongen zijn oren altijd gespitst en een waakzaam oogje in het zeil. Altijd gewillig een indringer te achtervolgen en te verjagen, soms in alle speelsigheid wil zo'n illegale dan het loodje leggen. Gerechtigheid want hier heeft hij of zij niets te zoeken. In dit soort 'gevallen' wordt de prooi verruild voor een bakje melk en door de Maxim discreet en clean verwijderd en gerecycled in de groene kliko.
Vanochtend dus, in alle vroegte en mijn excuus is zwak want nog geen koffie op, tref ik iets vaags aan. Argeloos en vreselijk naief denk ik een Lumbricus terrestris (regenworm) te verwijderen maar bij het vastpakken voel ik nattigheid en kan ik een ijselijke gil nog net onderdrukken.

Foster heeft zijn best gedaan en de indringer met huid en haar opgepeuzeld tot op het staartje, dat kon er blijkbaar net niet meer bij.

13 opmerkingen:

Wieneke zei

Ik had in jouw plaats die ijselijke gil gewoon losgelaten, hoor. Je moet in dit soort situaties voor jezelf kiezen hahahaha....

Mike zei

@ Wieneke; ja nu kan ik er ook wel om lachen maar 'sochtends werkt mijn motoriek allemaal nog niet zo gecoördineerd. Eerst koffie en toch maar de leesbril opzetten alvorens ik iets vaags verwijder ...

Redstar zei

Een van onze katten kwam in zijn jonge jaren met hazen en ratten thuis. Ach, ik ben er gelukkig niet bang van, en zo'n haas is best lekker :-)

V@nM@n zei

Onze katten jagen ook op alles wat beweegt...

Brillie zei

Weet je wel hoe goor een staart smaakt?

ria zei

Gedverderrie! Gelukkig was het al dood :-)

Mike zei

@ Redstar;Ja ook dat fenomeen is ons niet vreemd, meneer liet van die exemplaren de achterpoten en het staartstuk liggen Bleaghl...

@Brillie; Euh, net zo goor als de rest van een muis?

Pasula zei

Het staartje liet-ie voor jou achter als delicatesse... hahaha ik zie het zo voor me!

Ooit een paar keer vogeltjes gekregen van de katten en ze begrepen maar niet dat ik die albert heijn-kip verkoos boven hun zelfgejaagde prooi.

Mike zei

@ Pasula; je weet toch dat je zo'n gulle gift niet mag weigeren, dat hebben ze uit eigen mond gespaard...

Jessie zei

Getver, wat een ontdekking zo'n staartje, maar goed, dit is werkelijk een fantastische foto geworden!!

andijvie zei

Heel herkenbaar! Hij ziet er wel heel gevaarlijk uit op deze foto :-)

Leontine zei

Herkenning alom! Werd vanacht wakker van een krakend geluid onder mijn bed.. Dus hing ik mijn halve lichaam overboord en vleidde mijn slaperige hersenpan op de grond.
En mocht vervolgens getuige zijn van hoe het er op de kop uit ziet als katlief op een vogelschedeltje kauwt.

Mike zei

@ Leontine; getver dat brengt een dito herinnering naar boven aan een muizenschedeltje waar vergnoegd op geknaagd werd naast mijn hoofdkussen. Het heeft toen lang geduurd alvorens 'de jager' weer tot mijn slaapkamer werd toegelaten ;-) EEKS!