dinsdag 21 augustus 2007

Het interview...

Vandaag ben ik op mijn werk bezig geweest met 'het interview'.
Hiervoor had ik de twee dames van de receptie uitgenodigd, al met al een half uurtje gebabbeld zodat ik een duidelijk beeld van de werkzaamheden kreeg. Hier een aardig stukje van gemaakt (al zeg ik het zelf :-) en meteen de volgende 'slachtoffers' van Doenja Dienstverlening benaderd voor een vervolg interview, krijg ik te horen dat er niet zomaar interviews gegeven mogen worden, dat dat via de PR-afdeling (bestaat dat nog??) van de welzijnsstichting dient te geschiedden.
Afijn over twee weken is het hoofd van de afdeling terug en kan die gaan vragen of ut mag. Ik verwacht volgend jaar dinsdag wel te mogen publiceren. Of ben ik nou te negatief? Ik moet er eerlijk gezegd wel om lachen, het lijkt de gemeente wel...



En ik? Ik ga gewoon morgen op zoek naar nieuwe, meer gewilliger, slachtoffers. Want er moeten wel wat verslagen 'op de plank' liggen voor als ik op vakantie ben.

U merkt wel, mijn humeur is onverwoestbaar, ik ga dapper door :-)

11 opmerkingen:

nans van doenja (ha ha) zei

nou nou nou...u is wel erg somber hoor....misschien gewoon interview afnemen, uitwerken en het waarde hoofd operationeel manager (want dat heet zo tegenwoordig, vroeger was je gewoon teamleider) ter lezing geven, zodat hij enkel nog ja hoeft te knikken???? Kan ook een strategie zijn, dan ben je al bijna klaar!!!
of ben ik nu te optimistisch?
grin
bis morgen!!!!
grtzzzzz
een van de slachtoffers.....

V@nM@n zei

Gewoon doorgaan alsof er niets gebeurd is. De volhouder wint altijd...

Bolus zei

Neem gewoon een paarse krokodil mee voor die man volgende week :-)

hanscke zei

Censuur? we hebben toch vrijheid van meningsuiting en vrijheid van drukpers? Gewoon gaan schrijven

Brillie zei

Ik ben niet beschikbaar...

Roosnans zei

Censuur is niet oke! Met je eens! Maar in het verleden zijn citaten van hulpverleners en jongerenwerkers in Kanaleneiland (want daar hebben we het over) wel eens uit het verband gerukt om "gelijk" te bewijzen aan de schrijver i.p.v. dat het de mening weer gaf van de werker. En met nog meer stemmingmakerij zijn onze klanten in de wijk echt niet geholpen. Vandaar de voorzichtigheid. Nou valt Mike niet bepaald onder de "gewone" pers, dus ik denk dat het wel los zal lopen.........

gtrzzzz
nans van Doenja

Mike zei

@ nans van doenja; Natuurlijk loopt het allemaal wel los, het duurt alleen een tijdje :-)

@ Vanman;hear hear!

@ Bolus; God bewaar me, liever niet, er zijn hier paarse krokodillen genoeg :-)

@ Hanscke; Het zal allemaal wel loslopen, zal het interview wel eerst moeten laten lezen of zo...

@ roosnans; Als de PR maar geen lucht van jouw blogje krijgt :-)

Pasula zei

Niet zomaar interviews, dat zal wel voor extern zijn, niet voor intern! Dat moet je de volgende keer zeggen en dan gewoon doorgaan.

Redstar zei

Gewoon doorgaan Mike. Waar bemoeien ze zich mee..

Wieneke zei

Ik wil toch een lans breken voor een bepaalde 'weg om te bewandelen' die gehanteerd wordt door organisaties met betrekking tot reclame en PR. Het kán best goed gaan om zonder bepaalde afspraken allerlei dingen te regelen en te doen, maar meestal gaat het door - achteraf gezien gewoon te vermijden dingetjes - fout. Dat is nu eenmaal zo, omdat er een boel mensen zijn die dingen zeggen die ze zo niet bedoelen, dingen bedoelen maar ze niet goed zeggen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Voor je het weet is er een heleboel commotie en zijn er problemen. Nogmaals, dat hóeft niet, maar waarom zou je het risico nemen? En eigenlijk alleen omdat er te gemakkelijk gedacht wordt over zulke zaken. Ik heb zelf jarenlang interviews afgenomen en ik kan u zeggen: het is echt té gemakkelijk om allerlei dingen te roepen over vrijheid van meningsuiting...als de praktijk bewijst dat het allemaal soepeler verloopt als mensen met verstand van zaken (in dit geval een PR-functionaris) er even naar kijkt. Dat is geen betutteling, dat is geen bemoeizucht, het is gewoon allemaal praktischer.

Mike zei

@ Wieneke; je hebt natuurlijk helemaal gelijk en ik snap heel goed dat er een oogje in het zeil gehouden moet worden qua uitspraken die meer op persoonlijke titel gezegd worden. ik heb al afgesproken de interviews af te nemen en mijn verslagen hiervan gewoon door te sturen naar de PR. Komt echt allemaal wel goed. Mijn blogje was echt met een vette knipoog.