vrijdag 10 augustus 2007

tijdsgeest



Terwijl ik me had voorgenomen om vanochtend mij met de wekelijkse was bezig te houden, verloopt deze ochtend weer geheel anders dan gepland. Met een heerlijk kopje koffie in de ene hand en de muis in de andere, ‘scan’ ik even enkele van mijn favoriete blogs en blijf hangen bij het blog van Arjan die een link geeft naar de film Zeitgeist. Twee uur maar liefst durend en in drie duidelijke hoofdstukken opgedeeld die, naar later blijkt, ook prima afzonderlijk bekeken kunnen worden.






Het eerste gedeelte gaat over religie The Greatest Story Ever Told” (duurt 26 minuten) en vond ik het minst boeiend.
Het tweede gedeelte gaat over terrorisme “All The World’s A Stage”. (duurt 33 minuten) en geeft een heleboel informatie over terroristische aanslagen van de afgelopen jaren en zetten deze in een heel ander licht.
Het derde en laatste deel belicht allerhande afspraken en lobbys tussen de machtigste mensen en het nut van oorlogen voor het gewin van deze mensen. De nieuwe wereldorde dus Don’t mind the men behind the curtain”. (duurt 46 minuten )
Dit laatste stuk is doordrenkt met historisch beeld materiaal en met uitspraken van bekende mensen. Voor de echte ‘die hards’ die de film in een keer willen zien Zeitgeist the Movie (Official Release).
De kwaliteit van de film is goed, ik heb hem prima op mijn laptopje kunnen bekijken. Ik vind het een absolute aanrader deze documentaire te bekijken in plaats van de pulp die op de kijkbuis aangeboden wordt. Kortom een heuse eyeopener en veel interessanter dan het doen van de wekelijkse wissewas :-)

8 opmerkingen:

Redstar zei

Ik heb de film gezien. En aanrader best wel vond ik..

Bij ons was de witte was zondag avond al gedaan.. :-)

Mike zei

@ Redstar; heb jij daar de hand in gehad of deed dat je liefste? enne hier is het al bijna weer zondag hoor :-)

Roosnans zei

mmmmm, ben niet zo'n buis-erd...klinkt als laaaannnnggg maar vast wel boeiend overigens...
grtzz

V@nM@n zei

Ik kijk tegenwoordig zelden TV. Ik amuseer me meestal beter met andere dingen.

ria zei

Je had toch gewoon ondertussen de wasmachine kunnen laten draaien :-)

Mike zei

@ Ria; wat ben je een heerlijk praktisch mens, heb ik niet eens aan gedacht, was zo geboeid aan het kijken :-)

Martine zei

Dat bewaar ik voor rustiger tijden, klinkt als de moeite waard. Nu ben ik veel te onrustig, zelfs voor het langslopen van al mijn favoriete blogs, vandaar dat ik al een paar dagen niet langs geweest was..

Mike zei

@ martine; ik vond het leerzaam en het laat zich kijken als een spannende film. Het is natuurlijk aan jezelf om er een waarheidsgehalte aan te geven. But it beats tv :-)