zaterdag 25 augustus 2007

Twijfel...

Zie update onder aan dit stukje...

Ik ben afgelopen week benaderd door een blogger die ik al vanaf het begin van mijn bloggend bestaan volg. Ik bewonder zijn schrijfstijl en geniet van zijn korte en tegelijkertijd uitvoerige betogen over de meest uiteenlopende onderwerpen.
De interesse is echter niet wederzijds, iets wat ik overigens niet erg vind. Ik lees zijn blog omdat ik dat wil en leuk vind en ben van mening dat er geen verplicht 'ik lees jouw blog dus jij moet mijn blog lezen' wet is.
'Klaar', zou je denken, niets is echter minder waar. Middels een onderhand uitgebreide mailwisseling is mij klip en klaar wat hij wil en waarom hij nooit andere bloggers bezoekt en snap ik waarom hij geen of weinig lezend publiek (meer) heeft maar waar hij dus wel erg naar hunkert.
Afijn, deze blogger is met een serie verhalen, zogenaamde 'ehoiai' die hij een 'moderne catalogus van vrouwen' in 26 letters (van het alfabet) genoemd heeft. Bent u er nog?

Deze verhalen gaan dus over zijn jeugdliefdes en hij zoekt hiervoor gastblogsters (26!) om zo, zonder moeite, aan een nieuw en vers lezerspubliek te komen. Is op zich helemaal niets mis mee maar toch knaagt er iets in mijn binnenste. Aan de ene kant denk ik 'leuk, dat doe ik' en aan de andere kant denk ik, 'ja das lekker, je maakt eigenlijk gewoon gebruik van 'mijn' gasten.'
-ZUCHT-
Ik kom er niet uit en vraag me af of u benieuwd bent naar zijn 'ehoiai' verhalen of in ieder geval naar één hiervan? Kan ik u plezieren met een link? Of is mijn vraag aan u nog vreemder dan de oorspronkelijke vraag van de blogger...?
HELP, ik kom er niet meer uit en word verscheurd door twijfel. Ik zie uw reactie graag tegemoet en tot die tijd verblijf ik aangenaam in mijn hangmat.
Update zondag: Na lang en rijp beraad in de hangmat besluit ik zonnig en wel hier de link naar zijperspace gewoon voor de liefhebber of nieuwsgierige aag te plaatsen. Waar hebben we het eigenlijk over? het leven is te kort om bij zoiets onbenulligs als -wel of geen link -te blijven hangen. Voel u vrij om evt. opmerkingen op mijn blog te plaatsen, op zijn site werkt de reactiepagina namelijk niet (daar zoekt hij ook nog iemand voor). Misschien komt hij dan eindelijk eens op mijn blog langs. Eerlijke deal dacht ik zo :-)
Ik zie het vandaag wederom zonnig in en heb de hangmat al klaar staan, net als een klein stapeltje CD's of dacht u dat ik alleen maar lui lig te wezen in de hangmat? Dat klopt dan maar dan wel met muziek of meditatie CD ;-)
Fijne zonnige zondag, dag!

14 opmerkingen:

V@nM@n zei

Ik lees de blogs die ik wil lezen en maak af en toe uitstapjes naar mensen die bij jou reageren om hun commentaar. Maar om op deze wijze bloggers te werven... Ik weet het niet en begrijp je twijfel.

Mar zei

Als hij gastblogsters zoekt, zal hij dus toch hun stukjes moeten lezen.

Ik begrijp je dilemma; reageren en iemands blog volgen is geen ruilhandel, maar als iemand snakt naar lezerspubliek is daar iets meer voor nodig dan alleen maar schrijven...

Mijn eerste gedachte was ook: Leuk, ik kan zo een stuk schrijven over een overweldigende jeugdliefde. Maar als de intentie niet de bijdrage, maar een groter publiek bereiken is, dan ga ik daar geen energie in steken. Want dan is mijn bijdrage an sich niet het doel, maar een middel.
En daar leen ik me niet voor.

Kun je iets met deze kronkel, of zit ik er helemaal naast?

Liefs van Mar

Redstar zei

Ik doe een beetje het zelfde als V@nm@n. Ik lees de blogs die ik graag lees, en doe heel vaak uitstapjes. Ik heb te veel tijd denk ik. Als de vraag aan mij gesteld zou worden, zou ik het niet doen iig. Want de interesse is er niet wederzijds zeg je al.. Verder loop je kans leeg te raken op of voor je eigen blog..
Het is een keus trouwens die je zelf moet nemen.. ;-)

Martine zei

Als je het leuk vindt moet je het doen. Maar als hij jouw stukjes niet leuk genoeg vindt om regelmatig te komen lezen, weet hij dan zeker of hij ze boeiend genoeg vindt om ze op zijn eigen blog te zetten? Een beetje vreemd is het wel..

Mike zei

@ vanman, ja zo maak ik ook mijn 'uitstapjes'.

@ Mar, nee je zit goed, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met deze twijfel of dit nu 'klopt'.

@ Redstar, we 'reizen' wat af ;-) Ik moet idd de beslissing zelf nemen en ben denk dat ik wel een linkje plaats, wat is dat nou voor moeite en misschien is er nog iemand die de verhalen wil lezen.

@ martine, het gaat slechts om het plaatsen van een link, niet een heel stukje.

Wieneke zei

Dat is dan toch gewoon spammen zonder zelf de moeite te nemen om een reactie te plaatsen op andere blogs. Althans, zó begrijp ik jouw verhaal.

Wieneke zei

Ik wilde een reactie achterlaten op je vorige blogje, maar dat lukte maar niet. Hij pákt niet zeg maar. Toen ik het eerste filmpje afspeelde, kwamen alle drie de honden aanhollen op jouw fluitje. Wat een prachtige lieve poezen heb je.

Mike zei

@ Wieneke; ik heb besloten bij de update een linkje naar zijn blog te plaatsen (staat ook een link onder mijn favorieten) Het is wel een bijzondere man en ik blijf een zwak voor hem hebben, ik maak me er gewoon niet druk of naar om. Er zijn veel leukere dingen ! Zoals mijn lieve katten, ik ben er erg gek mee. Wat is dat internet toch een krachtig medium, ik bedoel dat ik, als kattenvrouw,ondanks de vele kilometers die er tussen ons zitten, toch jouw honden kan lokken ;-)

Pasula zei

Ik heb een aantal stukjes daar gelezen en ze spreken mij niet zo aan om meerdere redenen die ik hier niet uit de doeken zal doen. Verder mag een ieder bepalen welke link er op zijn of haar log staat of welke link er weggelaten wordt. Ooit had ik een link van een logster staan die eerst wel boeiend schreef maar later terugviel in stukjes waarin het zelfmedelijden de boventoon voerde. na verloop van tijd heb ik de link weggehaald, ik las er immers niet meer. En toen begon de ellende. Ze vond het niet leuk, confronteerde me ermee en heeft zelfs een tijdje uit mijn naam reacties overal neergezet bij mijn links (gelukkig was het misverstand uit de wereld te helpen door mijn ip-adres te vergelijken met de hare, maar het blijft vervelend).

In elk geval ga ik eigenlijk nooit in discussie over linkjes of whatever. Ooit een boze logger gehad die het niet eens was met zijn adellijke titel en het maar stom vond. Prima, dan haal ik toch gewoon de hele link weg, zit ik niet mee.

Hahaha arme jij, je hebt een rustige zondag gepland en dan moet je je door mijn reactie heenworstelen. :P

Mike zei

@ Pasula; ik 'zit' helemaal niet met je stukje te worstelen, ik 'hang' heerlijk zachtkens te wiegen in de hangmat. Tis hier heerlijk zonnig :-)
Ik schaar de stukjes van Zijperspace onder "Heerenleed" en kan er geweldig van genieten. Dat is net als kunst heel persoonlijk, geen 'geworstel hoor :-)

Redstar zei

Het weer is idd van schitterende kwaliteit.. Geniet er van Mike :-)

aargh zei

Deze log heb ik een tijd geleden ook wel af en toe gelezen maar ik vind de lol eraf gaan als het niet een beetje interactief is. Dat is nou toch juist het leuke van webloggen.
Maar wat je vraag betreft:
Doe gewoon wat je leuk vindt en denk er niet te veel over na zou ik zeggen.

Lin's ding zei

ach Mike, mij maakt het niet uit hoor, vind het indeed wel makkelijk om jouw lezers te willen saneren, maar ik heb geen tijd om al die bloggen te lezen...heb nog meer om handen....dus geniet van de zon, dat ga ik ook doen

filosofietje zei

Het getuigt van een goed hart dat je die link plaatst. Wat maakt het inderdaad uit? Wil hij het zo proberen, so what? Ik heb één stukje van hem gelezen en heb er helemaal niks mee. Lees jou veel liever :-)