dinsdag 18 september 2007

Dinsdag...


klik voor een groter exemplaar...wel met de'vorige' pijl weer terug anders ben je me kwijt :-)

Vandaag was een verrukkelijke werkdag en ik ben heerlijk opgeschoten met al mijn klussen waar ik gisteren niet aan toe ben gekomen. Geheel opgetogen door deze ongewone vlijtigheden en uiteindelijke onverwachte en zeer zonnige dag, spoedde ik mij huiswaarts om aldaar nog even lekker te genieten van het zonnetje in de hangmat. Een zalig idee zult u denken, helaas kwam hier helemaal niets van terecht. Bij aankomst zag ik het al. Ik had een ander 'klusje' over het hoofd gezien. Vandaag wordt onze 'nieuwe' garagedeur geplaatst en die is un tikkeltje groter dan de vorige. Er is gehakt, geboord en vervolgens aan beide zijden flink gefreesd in de muren om het geheel op in het gareel te krijgen. Maar goed , dan heb je ook wat!

Geen hangmat dus maar wel een goed sluitende, waterdichte en met extra loopdeur ingerichte garagedeur. Als toetje ligt er een dikke laag stof over alle spullen in de garage op de tegels van het terras en last but not least de ramen. Foster kijkt minzaam op alle werkzaamheden toe en waagt zich niet buiten, bang voor vieze voeten of zo. Ik kan 'm overigens geen ongelijk geven.

Ik ben erg blij dat Maxim de komende dagen vrij heeft...

15 opmerkingen:

Martine zei

Heel verstandig van de kat dat hij (zij?) de boel zo goed in de gaten houdt. Zonnige dag? Mja, nu wel, maar toch niet echt meer een hangmattentemperatuurtje?

Mike zei

@ Martine; ik heb het vreselijk gauw warm. Lang leve de overgang, dat gaat de komende winter in de stookkosten schelen :-)

Roosnans zei

kuch, je komt er wel, kuch, doorheen, kuch, door die laag stof, kuch....of Maxim ? kuch... grinnn

Slimme beesten, die katten, toekijken hoe een ander het zware werk doet.....

grrrrttttzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Redstar zei

Een tikkeltje groter, dus ook makkelijker binnenrijden straks :-)

Lin's ding zei

Heeerlijk...je bent blij dat Maxim vrij is...hahaha....ja ik zou ook blij zijn als ik de zooi, maar dan heb je ook wat, niet moest opruimen. Geniet van je nieuwe ruime inkom gebeuren in je garage...komt er ook een bijpassende nieuwe auto in...een tankwagen of zo....hahah...

Mike zei

@ Roosnans; het is van dat zware rode baksteen gruis wat overal doorheen gaat en tussen zit.

@ Redstar; ik kan mij niet heugen dat er een auto binnen heeft gestaan. Maxim houdt van bewaren, de garage is dan ook geheel zijn terrein, vol met (in mijn ogen) zooi.

Lin; De oude deur is vervangen voor deze omdat er een extra inloopdeur in zit. Nu hoeft niet de hele garagedeur open als maxim aan het klussen is in de garage. Enne zelfs voor mijn kleine autootje is er geen plek hoor :-)
Maxim zou overigens zo'n tankwagen wel zien zitten hoor...

V@nM@n zei

Dat is toeval, die van ons wordt aanstaande zaterdag geplaatst.

Mike zei

@VanMan; daar houdt de gelijkenis dan ook op, de onze is second hand en niet electrisch ;-)

aargh zei

Wat een verstandig en keurig dier, die Foster. Onze S zou er geen enkel bezwaar in zien om heerlijk door het stof te wandelen, zo niet te rollen, en vervolgens heel het huis door te lopen en liefst nog even in bed te kruipen. Je begrijpt dat het een enorme zelfopoffering is dat hij dat niet doet.

ria zei

Tja, je moet er wel wat voor overhebben natuurlijk. En mag nu Maxim alle rommel opruimen en de ramen zemen enzo? ;-)

Mike zei

@ aargh; dat natuurlijk ook en het tijdstip, etenstijd :-)

@ Ria; uit geheel eigen vrije beweging komen donderdag zijn vader en zwager hem helpen om alle spullen uit de garage schoon te maken, zijn moeder lapt de ramen en ik zal voorstellen een maaltijd te bereiden. Goede deal toch :-)

Brillie zei

Je kan ook binnen een hangmat ophangen...

Pasula zei

Maaarrrr je hebt het weer achter de rug gelukkig (en dat op prinsjesdag ;-))

Mar zei

Dat rode bouwstof is afschuwelijk. En van die leuke rode kattenvoetjes door je hele huis... het komt me niet onbekend voor ;)

Nu niet, hoor... nu mis ik alleen maar.

Die hangmat binnen lijkt me niet slecht. Mooie palm erbij, lekkere warme lamp, en je cre�ert je eigen zomersfeertje :)
Hoef je ook niet op vakantie :)

warme knuf
Mar

Lin's ding zei

geweldige deal Mike ...veel kook en kijk pret voor morgen...ken je deze spreuk nog uit de oude doos? Werken is mooi, ik kan er uren naar kijken...ik zou je hangmat vooraan zetten en een hele simpele maaltijd bedenken!