donderdag 20 september 2007

Hoezo herfstdip...


Ik zie, lees en hoor het overal en ik zou me er bijna door laten aansteken.

Ik heb het over 'de herfstdip' natuurlijk. Gelukkig herkende ik de symptomen bijtijds en ben ik een dip offensief aangegaan. Eerlijk is eerlijk, het vooruitzicht om op vakantie te gaan in de zeer nabije toekomst, helpt hier zeker bij. Verder weiger ik om mijn herfstjas al uit de dekenkist te trekken, ik red het nog wel met extra vrolijke sjaaltjes en een warme kom thee, desnoods met hotpacks, maar géén dikke jas!
Waar ik ook even 'last' van had is dat ik nog steeds niets vernomen heb over mijn bezwaarschrift. Deze Mike, liet heel even haar oren hangen en had bijna zin om zich door de herfstmisere te laten verzwelgen. Een ingeving (!) zorgde ervoor dat ik naar de site van de NLP surfde en leefde helemaal op toen ik een mooie workshop zag, gegeven door 'der Johannes' van de Deep Change en die eind november slechts drie dagen, gaat duren. En met een zeer aantrekkelijke korting omdat ik al een training dit jaar gedaan heb...

Het borrelt en bruist dus weer volop in huize W, wij zijn nog lang niet toe aan herfstdippen en aanverwante somberheden toe. Nee ook dit jaar weiger ik hieraan ten prooi te vallen.
Ik zal me hiertegen met hand en tand verzetten, u bent gewaarschuwd :-)

18 opmerkingen:

aargh zei

Herfstdip? Herfst geeft toch energie? Bergen energie!
Maar die lekkere warme jas hoeft nog even niet, het wordt weer warm.

Rainbow Light zei

Tja... zonder yin geen yang.. ;-).
Enne.. je kunt beter focussen op wat je WEL wilt in plaats van wat je niet wilt.
Liefs en tot een volgende keer weer.

Lin's ding zei

hoera, hoera....zo mag ik het horen Mike. Dompel je onder in het leven, maak het nog mooier door het maken van zo'n prachtige foto en ga genieten van je cursus.... en natuurlijk voor genieten van je vakantie...kun je niet alvast een tipje op lichten van de wanting to do dingen op je vakantie, ben zo benieuwd... en die herst, ach die is zo voorbij, hij moet tenslotte nog beginnen en volgens de kalender morgen pas.
O ja, bezwaarschriften hebben lang tijd nodig, maar dat maakt niet uit als de uitslag maar positief is

Mike zei

@ Aargh;het kan jou toch ook niet ontgaan zijn dat er zo hier en daar flink gedipt werd? :-)

@ rainbow light; hear hear :-)

@ Lin; ok, in vogelvlucht we vliegen via Frankfurt naar Singapore, verblijven daar een paar dagen en vliegen door naar Perth, verblijven daar enkele dagen in alle luxe om dan per terreinwagen dwars door de woestijn naar het rode hart via Ayers Roch naar Alice Springs te rijden. vandaar vliegen we terug naar Perth en dan in een ruk door naar singapore, Londen en back home in houten again. Tevreden?

Roosnans zei

herfstdip?? ondanks voorspellingen van wisselvallig weer zie ik toch wel heel veel zon schijnen...en dikke jas? zijn ze nou helemaal! De blaadjes vallen nog nauwelijks!

Een bezwaarschrift duurt altijd lang (staat ergens hoe lang ze er over mogen doen) en als ze er nog langer over willen doen moeten ze je dat schriftelijk laten weten... en anders trek je daar in Zuidwest een van de sociale raadvrouwen aan de mouw! die willen je vast wel informeren en bijstaan!!!

kortom, geen reden om het grijs in te zien, en al helemaal niet met zo'n PRACHT vakantie in het vooruitzicht!! grin

hug

Brillie zei

Ik heb er nooit geen last van. Mijn hele leven is al een dip...

Redstar zei

Herfstdip, wat is dat? Daar heb ik nu echt geen last van. Het is een zeer mooi seizoen vind ik persoonlijk..

Andijvie zei

Yes that's the spirit!! Je hebt hele goede plannen aankomende tijd. Hopelijk hoor je snel iets van je bezwaarschrift..
Wanneer ga je precies op vakantie?

V@nM@n zei

Haha, die dipjes toch...

Youke zei

Een vooruitzicht op een vakantie maakt het denk ik stukken makkelijker. 's ochtends op de fiets is het eigenlijk al bijna te koud voor een zomerjack

Pasula zei

Je cheert jezelf up, mooi zo, anders had ik hier even een positiviteitsverhaal ertegenaan gegooid, maar die bewaar ik wel voor de echte dip.
Succes met de training gewenst alvast .

Linneke zei

Hier valt de herfstdip ook nog mee. Al vind ik het best jammer dat het najaar dit jaar minder exotisch lijkt te worden dan vorige jaren. Soit, een echte winter kan ook iets hebben...

hanscke zei

herfstdip? helemaal niet. laat ze maar komen de stormen en de regen, ik ben er klaar voor, ik ga er tegenaan.

Polle zei

Dat klinkt als een interessante workshop. Helemaal geen ruimte voor een herfstdip!

Mar zei

Heerlijke plannen heb je, Mike! Raap je een mini-steentje voor me op bij Ayers Rock, als je wilt? Je doet The Flying Doctors-route :)

Tja, hier wel herfstdippig. Logisch, met een vermiste lievelingspoes en opnieuw bloeiende gordelrozen... Het ergste van de herfst vind ik, naast de stormen (waar ik onrustig van word), dat het de voorbode van de winter is. Maar gelukkig komt daarna het voorjaar weer.

Jij omzeilt het erg prettig met vakanties en cursussen! Heel goed :)

Liefs van Mar

Martine zei

Gelukkig! Je weet het tij te keren. En naar Down Under vliegen, zoals ik uit andere reacties begrijp, is natuurlijk ook wel een fantastisch vooruitzicht!
Persoonlijk heb ik nooit last van de herfst, ik ben er zelfs gek op. Lekker door de bladeren schoppen, en buiten ruikt het zo lekker en is het licht zo mooi, heerlijk..

Mike zei

@ Roosnans; ik zie het idd zonnig in hoor ;-)

@ Brillie; ja, ik lees het dagelijks op je blog ;-)

@ Redstar; ja waanzinnig mooie kleuren overal en mooi licht

@ Andijvie; na volgende week ;-)

@ VanMan; uitgedipt?

@ Youke; lekker fris, lekkere rode wangen weer :-)

@ Pasula; Positieve verhalen van jouw hand zijn altijd welkom :-)

@ Linneke; Vorig jaar was oktober ook een prachtige maand en de winter heeft heel veel, haardje en kaarsjes enzo ;-)

@ Hanscke; lekker op je fiets met wind tegen ;-)

@ Polle; hallo, welkom hier en dat instituut heeft hele mooie trainingen en workshops :-)

@ Mar; Jij en Giva zijn in mijn gedachten en ik neem een stukje red rock mee voor je ;-)

@ Martine; het is ook een fantastisch jaargetijde. Ik laat soms mij te veel beïnvloeden door stemmingen van anderen. Ik geniet volop :-)

Petra zei

Hoi Mike

Ik heb me afgelopen donderdag voor dezelfde workshop aangemeld bij der Johannes
Ik kom echter 2 dagen de zondag en de maandag
Lijkt me heerlijk je weer te ontmoeten