zaterdag 29 september 2007

Keek op de week...

Haha, de boze bui van gisteren is geheel verdwenen. Wel heb ik besloten niet gehaast nu alsnog de aanvraag in te dienen. Ik wacht tot volgend jaar, dat was van origine ook de bedoeling en financieel gezien is het volgend jaar ook gewoon makkelijker daar ik dan geen grote reis maak. KLAAR! Ik ga naar de workshops van Der Johannes en heb ook nog een retraite weekend staan in Zeeland. Dus van 'stilstaan' op spiritueel vlak zal geen sprake zijn :-)

Afgelopen donderdag heb ik weer een spiritueel café 'bij mij thuis gehad'. Het was droog buiten dus de tuinhaard aangedaan en met ons achten in de vlammetjes gestaard terwijl we over onze 'levensavonturen' vertelden. Een heerlijke ontspannen avond met een stel prachtige vrouwen. Daar Maxim vaak late dienst heeft kan ik makkelijk ons huis hiervoor ter beschikking stellen. Denk er over dit vaker bij mij thuis te doen, misschien de volgende keer met een thema of film, ik zal daar tijdens de vakantie eens over nadenken...

Verder zijn de vrijdagavondworkshops in Amadorra weer begonnen.
Gisteravond gaf Joke Boidin een workshop over de invloed van kleuren. Voor welke kleuren kies je bijvoorbeeld in je kleding, wanneer en waarom en welke kleuren maken je mooi?
Ik kies vooral voor comfortabele kleren met donkere tinten als ik in mijn klerenkast kijk. Natuurlijk weet je en voel je of je je 'lekker' voelt in een bepaalde combinatie en ik heb het als zeer leerzaam ervaren om hier eens bij stil te staan. Ik denk er hard over om me eens goed te laten voorlichten tijdens een consult. Misschien wel leuk om met mijn schoonmoeder en schoonzusje te doen.


Als laatste de foto's van onze tuinhaard, of liever gezegd het vuurwerk uit de schoorsteen. Door de stevige wind zorgden de vonken voor een prachtig vuurwerk waar ik van heb genoten.




21 opmerkingen:

Roos zei

Dat over die kleuren lijkt me erg interessant. Ik draag bijna altijd zwart. Dat vind ik ook het mooist!

Mike zei

@ Roos; zwart staat zeker fraai bij dat rode corsetje :-)

ria zei

Hier ook vaak zwart, maar ook oranje, groen en rood. Ligt een beetje aan de stemming denk ik ;-)

Rainbow Light zei

Het was zeker een bijzondere avond, laat maar weten als je er weer eentje organiseert!! Liefs.

martine zei

Mooi vuurtje! Staren in vlammen is vaak goed voor diepe gedachten..

Redstar zei

Ah Zeeland, de mooiste provincie van Nederland.. :-)
Mooi dat de avond zo goed bevallen is. Een prima begin van een vakantie lijkt mij..

Andijvie zei

Prachtige foto's weer! Ik ben erg onder de indruk van de plaatjes die je maakt.
Mooi zulke avonden, ik laad altijd mijn batterij op tijdens zulke gesprekken. Bijzonder hoor!

Ik heb denk ik teveel kleuren... Zwart draag ik misschien eens per jaar (heb een zwart shirtje) Wel veel bruin en roze ;-)

V@nM@n zei

Ik ben al snel tevreden met kleding. Een spiikerbroek en een overhemd en ik ben klaar... Als het maar blauw is.

Mike zei

@ Ria; ligt zeker aan de stemming en gisteren zijn we er verder op ingegaan hoe je je stemming hiermee kunt beinvloeden. Echt interessant.

@ Rainbow light; you're invited :-)

@ Martine; het heeft bijna iets magisch

@ Redstar; Na mijn bezoek kan ik daar pas wat zinnigs over zeggen
:-)

@ Andijvie; thanks :-) en dit soort avonden zijn eigenlijk onbetaalbaar.
Enne, lekkere dolle boel in jouw klerenkast ;-)

@ VanMan; Heb gisteravond gehoord dat blauw een veilige kleur is, mensen voelen zich aanspreekbaarder, toegankelijker als ze zich in blauw hullen. En Blauw heeft een rustige uitwerking :-)

Hanscke zei

Ik merk dat ik een voorliefde voor creme beige grijs en pasteltinten krijg op een basis van blauw bruin of zwart met zo af en toe een uitschieter van een felle kleur blauw of groen. Ik hoop dat het niet een gevaarlijke ontwikkeling is

Brillie zei

Waarom buiten fikkie stoken als je toch binnen zit. Ik kan hier toch wel erg boos over worden...

Lin's ding zei

kijk, dit klinkt veeeel beter. Fijn te lezen dat je het zo goed had/hebt. Ben benieuwd waar jij je in onze Zeeuwse provincie zich ophoudt. Heb vandaag zelf een groot stuk ervand doorkruist

Mike zei

@ brillie; als je mijn stukjes nou eens gewoon gaat lezen en daarna pas met een reactie komt, dan zou het maar zo kunnen zijn dat je reactie gevat of eerlijk of er 'gewoon' toe doet

@ Lin; Sinds ik blog en de dagelijkse sores over een ieder mag uitstorten, ben ik gauw van mijn boze buien af hoor ;-)
Ik ga dat weekend naar Nisse

Birgitte zei

In de ban van mijn saunabezoek moet ik zeggen dat kleuren en kleren de mens niet mooier maken maar wel hun pure naaktheid. In combinatie met vuur bijna ontroerend mooi. Sorry dat dit niet helemaal on-topic is maar ik moest er bij het lezen van je blog aan denken. Enne..prachtige foto's!

Mike zei

@ Hansce; lijkt me geen gevaarlijke ontwikkeling hoor :-)

@ Birgitte; ik kan het eigenlijk alleen maar roerend met je eens zijn. In de naaktheid valt er niets meer af te leiden of te verschuilen en kun je zijn wie je bent, niets meer, niets minder.

Roosnans zei

veel zwart in mijn collectie, maar ik merk de behoefte aan meer kleur in mijn collectie...

Altijd bijzonder, met 8 vrouwen bij elkaar, 8 levensverhalen...wat zijn er toch veel boeiende verhalen, boeiende mensen!

mooi vuurtje, wat een warmte!

grtzzz

Mike zei

@ Roosnans; Zeker heel boeiend en bijzonder en zeer voedend voor het innerlijk vuur

Sara zei

Ik kan alle kleuren 'hebben'. Comfortabel zitten is voor mij het belangrijkst. Die eerste foto zou ik zomaar aan de muur willen hebben als kunstwerk; prachtige foto. Nu zie ik er een zwangere moslima in een burka in!

Mike zei

@ Sara; haha, iemand anders had het over een spook maar de zwangere Burka zie ik ook heel duidelijk. Vuur blijft fascinerend :-)

lin zei

ha, was ik niet ver uit de buurt. Ik zat zaterdag eerst in Goes en dan in Nieuw en Sint Joosland...

Sara zei

Haha, een vurig spook in een burka!
Ik ben gek op staren in fikkies en doe het ook regelmatig.