maandag 24 september 2007

Klusjes...


Vandaag is er hard gewerkt in Houten. Om onze tuin staat een coniferenhaag en die moest gesnoeid. Weer of geen weer, dat heb je zo als je uit blijft stellen tot bijna vakantie.
Afijn, het is even wat werk maar dan heb je ook wat. Elk jaar weer verbaas ik mij over hoe licht en opgeruimd het er dan weer uitziet. Bijna jammer om nu op vakantie te gaan, bijna ;-)

Tja, en voor dit soort grof snoeiwerk afval klusjes is het natuurlijk weer verrekte handig dat we de laro nog hebben. Het is wel zijn laatste winter hier. Na onze vakantie gaan we, euh, ik er werk van maken en gaat ie verkocht worden, althans dat hopen wij, ahum ik. Bij Maxim gaat het nog niet van harte hij werpt zelfs als tegenargument op dat we zoveel inkijk hebben als de grote groene lobbes weg is. Duh, daar hebben ze gordijnen voor uitgevonden ;-)

Ach, ik snap het heus wel dat het 'm aan zijn hart gaat zijn jongensdroom weg te doen maar hij zorgt er gewoonweg niet goed genoeg voor qua onderhoud en de lobbes verdient echt beter dan zijn dagen op onze oprit te moeten slijten.
'klik' voor grotere foto's

14 opmerkingen:

ria zei

keurig hoor. 't ziet er weer netjes uit. Jij hebt ook nog mooie begonia's :-)

Mike zei

@ Ria; dat is een speciaal soort, monstra of zoiets. Ze zijn in elk geval erg groot en groeien zeker een meter hoog.

V@nM@n zei

Nu dat bakbeest weg was had je ook een foto van de garage kunnen maken...

Mike zei

@ vanman; Nee', de lobbes gaat zich morgen in beweging zetten met maxim en mijn schoonvader. Op maandag is hier de stort dicht. Ik vrees dat ik morgen te laat thuis ben en het groene monster zijn plaats alweer heeft ingenomen. Maar zodra het uitzicht het toelaat zal ik een foto van onze prachtige garagedeur plaatsen :-)

hanscke zei

het ziet er weer strak uit. het voordeel van laat in het jaar snoeien is dat het vrij lang strak blijft. Moet het groene monster nu echt weg?

Roosnans zei

hard gewerkt maske!!!
petje af!
grtzzzz

Redstar zei

Ik verbaas me ook altijd om het licht wat opeens binnenvalt als bepaalde struiken en bomen onderhanden zijn genomen.

Weet je dat ik vandaag helemaal vergeten was op je reactie te reageren :-/ Maar is weer goed gemaakt.. :-)

filosofietje zei

Ik heb net met een hoop pijn en moeite wat rododendrons geplant. Moest daar de halve tuin voor uitgraven. Maar als het eenmaal gedaan is, is het altijd wel weer heel prettig. Ziet er bij jullie allemaal weer lekker strak en mooi uit! Ben je in te huren?

Brillie zei

Ik zie nog groen tussen de steentjes....

Youke zei

Ziet er heel strak uit!

Mike zei

@ Hanscke;Ik zou 'm willen houden als we tenminste een carport voor 'm hadden, maar dat wil Maxim weer niet. Mij gaat het aan het hart dat ie in weer en wind gegeseld wordt en staat te verrotten. Zonde gewoon...

@ Roosnans; de tuin lijkt een keer zo groot ;-)

@ Redstar; Ach ik dacht dat je me vraag (nog)niet wilde beantwoorden, was ook wel erg persoonlijk. Vroeger noemden wij iemand die ook de vervangende dienst weigerde te doen een totaalweigeraar en dan moest ie de bak in voor een langere straf dan de vervangende dienst zou duren. Wat waren we toen nog principieel ;-)

@ Filosofietje; raar dat het reageren niet lukt, behalve jou hoor ik er niemand over. Je mag me ook rechtstreeks mailen dan plaats ik 'm wel.
Waar is Zweden woon je, lukt me vast wel een gaatje voor een werkvakantie te vinden ;-)

@ Brillie; de coniferenhaag is gesnoeid, ik heb het hier niet over groene pietluttigheden ;-)

@ Youke; en ruim!Komt ook omdat de garagedeur eindelijk geplaatst is, die stond/lag ook nog in de tuin
;-)

Bolus zei

Let maar op: je verkoopt de één, en voor je het weet staat er weer een andere voor de deur...
Ik kan het weten..

Redstar zei

@ Mike, nee, was hem gewoon vergetenm te beantwoorden. Ik heb in een verzorgingstehuis vor demente mensen moeten zorgen. Misschien was de bak beter geweest...

Mike zei

@ Bolus; Een lightweight zou welkom zijn maar dat vindt maxim niet stoer genoeg en een uitholling van zijn jongensdroom. Daar zit natuurlijk wel wat in. Nu heeft ie zijn zinnen op een 3 tonner gezet waar ik persoonlijk niet aan moet denken ;-)

@ Redstar; ik denk dat het verzorgen van demente bejaarden veel zinniger is dan 'zitten'of legerdingen doen :-)