woensdag 12 september 2007

Nieuws van nicht Nienke...


Apetrots ben ik op haar, ze maakt zulke kunstzinnige, geestige en creatieve dingen dat ik u deze - vers van de pers- documentaire genaamd 'FAN', niet wil onthouden. Deze docu is bijna af en gaat volgend jaar door de NCRV uitgezonden worden. Vrijdag 14 september worden er al een aantal tipjes van de sluier over deze documentaire opgelicht en dat wil ik graag met u delen.
Interesse?
Deze coming of age documentaire vertelt het verhaal van een kind uit de televisiegeneratie dat volwassen wordt. Filmmaakster Nienke Eijsink gaat op zoek naar haar jeugdidool en eerste liefde: dokter Chris Randall uit de populaire Australische serie The Flying Doctors, gespeeld door actrice Liz Burch. Haar fantasiewereld en haar werkelijke leven worden in extreme mate beinvloed door deze actrice. Nienke wil haar dochter zijn, later haar lover en uiteindelijk wil ze Chris Randall zelf zijn!
Fictie wordt realiteit en realiteit wordt fictie. Hoe voelt het je jeugddromen te confronteren met de realiteit?

Nienke is door Lost & Found gevraagd een presentatie te geven over FAN en alvast wat beeldmateriaal te laten zien van de documentaire. Bij deze is u van harte welkom bij het oplichten van het tipje van de sluier van FAN!

Lost & Found Vrijdag 14 september 2007
Aanvang 21.00 uur, zaal open 20.30 uur
(Nienkes presentatie is einde van de avond, ongeveer 22.15 uur)
Theatrum Anatomicum, De Waag Nieuwmarkt 4 Amsterdam (Nieuwmarkt is de 1e metrohalte vanaf CS)
Entrée €7 Lost & Found is een avond voor 'verdwaalde beelden en geluiden'.
Het programma bestaat uit film + video + dia + geluid + internet + muziek + drank

5 opmerkingen:

Brillie zei

Nichten zijn altijd leuk. Dat zie je wel aan Jos Brink.

Pasula zei

Hee wat goed zeg! uurlijk ben je apetrots! Ik za het in de gaten houden... toevallig mag ik tegenwoordig nog weleens graag een herhaling van the Flying Doctors meepikken.

John zei

Dat is echt super Mike. Ik zou super trots zijn op zo'n nicht. Best een ineressant onderwerp ook, en zou dan ook best de docu willen zien. Ik hoop dan ook dat je me een geheugensteuntje wilt sturen zodra deze wordt uitgezonden..
Wie was er in zijn/haar jeugd niet verliefd op een idool.. hehehe ik zou nog steeds een beschuitje willen eten met mijn favo actrice.. :-)

Roosnans zei

crea nichtje! Leuk om een kijkje te nemen in haar krea keuken, via haar site!

grtzzzzzzzzz

Mike zei

@ allen; ik houd jullie uiteraard op de hoogte van de uitzending