donderdag 27 september 2007

Ook een goedendag...


Het leek er even op dat ik toch vandaag nog zou moeten gaan werken maar heb net mijn collega's gebeld en die hebben me laten weten dat ze het wel redden. Er schijnt een kleine griep rond te waren die voor algehele 'niet lekker voelen sfeer' zorgt. Zelf voel ik me ook niet helemaal jofel. Gisteren heb ik na thuiskomst de katten eten gegeven en ben naar bed gegaan, en werd om 01.00 uur wakker, nog net op tijd om Maxim van zijn werk op te halen.

Ik was een beetje aan de vroege kant bij de busremise en heb mijn ogen weer uitgekeken.
De garage ligt aan de Europalaan pal naast de gedoogzone voor de straatprostituees. Vroeger, toen ik nog buschauffeur was, ben ik wel eens uitgegleden over gebruikte condooms in de bus, die dus als afwerkplaats gebruikt werd. Tegenwoordig kan dat niet meer en hebben ze een hek om het garageterrein heen gezet, doen ze wel vaker in deze contreien ;-)

Gisteravond had ik zeker tien minuten om me te vergapen aan de intrieste hoertjes, vel over been en absoluut niet van deze wereld door de drugs. Likkebaardend rijden er dan mannen rond waarvan ik ze niet zou verwachten op de Europalaan. Mannen met keurige auto's, sommige met de kinderzitjes nog achter in de auto. Komen ze hier omdat ze deze meiden kunnen onderdrukken en overheersen? Gisteravond was ik getuige van een flinke schreeuwpartij. Hoe ver kun je zakken om bij een wild vreemde in de auto te stappen, je ding te doen en dan maar hopen dat je je centen ontvangt en niet de auto uitgesmeten wordt of erger. Helemaal naar word ik van de gedachte dat het gros van deze mannen eruitzien alsof ze getrouwd of anderzins een relatie hebben. Wat trekt deze mannen toch aan? Is het ut gevaarlijke wereldje of zelfs de gevaarlijke sex? Is het net zoiets als stug doorroken terwijl je weet dat je speelt met je leven?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil het hoerenlopen niet veroordelen, het is niet voor niets het oudste beroep ter wereld. wat ik probeer te begrijpen is waarom ogenschijnlijke keurige mannen in zo'n schimmige straat omgeving aan hun gerief willen komen in plaats van een mooi bordeel met gezondere meiden, in elk geval gezonder ogende meiden.

Utrecht is in elk geval wel uniek, ze hebben zelfs een afwerkplek gemaakt voor fietsende klanten. Zie je het al voor je, je pikt een hoertje op, en gezeten achter op de fiets rij je naar de afwerkplaats...

Rare wereld hoor

16 opmerkingen:

aargh zei

Het is denk ik als eten uit de muur. Snel en goedkoop.
Een sterrenrestaurant is natuurlijk veel feestelijker.
(en wat mij betreft gaat er niets boven thuis gezellig samen koken).

Andijvie zei

Als klein meisje mocht ik met mijn vader mee naar wat toen nog de PTT was. Precies daarnaast dus... heel apart en ook ik wil niet oordelen maar ik vraag me nog steeds af wat de drijfveer van zowel de dames als die mannen is? Tegenwoordig werk ik met een aantal dames die op de europalaan werken en als ik die verhalen hoor besef ik me weer wat voor een gezegend mens ik ben.

By the way.. vriendje voelde zich vanmorgen ook al niet lekker.. Misschien heerst er inderdaad iets..

V@nM@n zei

Om heel eerlijk te zijn vind ik die meiden te vies om aan te pakken... Hoe jong ze ook zijn.

Redstar zei

Ik zou er niet aan moeten denken om zo'n grietje te nemen. Bah... En al die mannen die keurige heren met kinderzitje en al, houden dit in de hand...

Mike zei

@ aargh; wat een prachtige omschrijving, dank je wel !

@ andijvie; motivatie voor de meiden is natuurlijk geld. Van de mannen weet ik het nog steeds niet. Heb je (professionele) contacten met de HAPbus?

@ Vanman; Tja jong en fris zijn ze niet te noemen deze 'dames' uit het leven. Ik denk ook niet dat ze over veel zelfrespect beschikken.

@ Redstar; en toch heb ik tientallen auto's met zoekende hongerige mannen van alle leeftijden voorbij zien rijden. Het is een merkwaardig fenomeen dat hoerenlopen. Dat doen 'ze' zeker niet op jullie eiland :-)

Youke zei

Ik heb ze nog nooit in het echt zine lopen, enkel op tv. Ik snap ook nietdat zulke mannen niet naar een club gaan. Dat is veel schonere, hygienischer, de vrouwen mooier enz. Maar zo'n afwerkplek zorgt er wel voor dat je door niemand herkent wordt natuurlijk.

Redstar zei

@ Mike, dat doen ze hier zeker wel, maar zo ver ik weet hebben we in Zeeland geen tippelhoeren en zo...

Roosnans zei

Voor de dames vast een heel complex verhaal hoe het zover gekomen is...die heren? tja, snap het niet, wil het ook niet snappen.
En een afwerkplek voor fietsters? das wel heeeeel erg hollands! grin

de laatste loodjes voor de vakantie? alles al gepakt? veel voorpret! en alvast veeeel plezier!
hug

Sara zei

Mooie overpeinzing. Ik las het met een groot gevoel van onbehagen die ik altijd krijg bij dit onderwerp maar moest vreselijk lachen om je afsluiter. Ik ben langzamerhand de hoerenlopers wel gaan veroordelen. Het zijn mannen met een probleem want als je goed bij je verstand bent ga je niet naar de hoeren toe. Het is pure machtsmisbruik van vrouwen die totaal in de tang zitten door drugs of consumptiemaatschappij (de dure call-girls die het voor de centen doen).
OT: de groetjes aan Emanuelle ;)

ria zei

geen idee of er hier zijn, niet op ons eiland denk ik, misschien ergens bij Vlissingen of Middelburg zou ik me voor kunnen stellen. En het woord afwerkplaats alleen al. Verschrikkelijk :-|

Brillie zei

Avond...

Mike zei

@ Youke; de anoniemiteit, 'onzichtbaar' in je otootje denken te zitten. Ja, dat zou heel goed kunnen

@ Redstar; geen tippelaars maar wel bordelen dus op 't eiland

@ Roosnans; het 'valt'onder onze wijk, ben er twee jaar geleden op werkbezoek geweest en het verschil met de afwerkplaats voor auto's is dat er een dak op zat. Wel een giller :-)

@ Sara; het voorziet toch in een bepaalde behoefte, maar de schimmige zaken eromheen bevallen mij ook niet.

@ Ria, tja, mannen worden 'afgewerkt' blijft een apart wereldje...

Linneke zei

Met de 'meisjes' heb ik vooral medelijden. Die kerels vind ik dan weer eng. Hoe kan je daar nu opgewonden door raken ?
Dat je naar een gewoon bordeel met gezonde meisjes gaat, tot daar aan toe, maar zulke zielige gevallen... brr. Ik mag er niet aan denken dat daar ook kerels met kleine kinderen bij zijn!

Roos zei

Het is echt vreselijk!! Juist de mensen van wie je het niet zou verwachten zijn de ergsten. Heb ook al heel wat keren dat 'soort' mensen op de Europalaan zien rijden..

En die meisjes; dat is echt in en in triest. Ik hoop altijd maar dat ze het uit 'vrije wil' doen, maar bij de europalaan verwacht ik eigenlijk iets anders..

Wieneke zei

Ik krijg van dit soort verhalen altijd erge kouwe rillingen. Deze verslaafde meisjes hebben toch al lang geen eigen wil meer.
Tegen gezonde volwassen hoeren, die uit vrije wil dit werk doen in een relatief veilige omgeving als een behoorlijk bordeel, heb ik niks. Maar dat kerels deze arme stakkers......walgelijk!

Mike zei

@ linneke;lijkt wel of sommige Mannen van een andere planeet komen...

@ Roos; welkom op mikelodeon, het blijft een schimmige business

@ Wieneke; en toch zijn er zat mannen die er gebruik van maken