donderdag 13 september 2007

Thankgod it's almost friday...

Wat een waanzinnige week, zowel privé als op het werk. De gemoederen rond het ge (en mis)plaatste hekwerk zijn nog lang niet gesust. Een niet zo welkome cameraploeg van RTL4 heeft aan den lijve kunnen ondervinden wat er speelt in deze buurt en zijn wat apparatuur lichter geworden. Tja het intikken van een (auto)ruitje is haast kinderspel en helaas orde van alledag. Of je nu met je vingers in de neus zit of aan andermans spullen, hier kan alles, zelfs op klaarlichte dag. Ik vraag me ernstig af hoe we het tij hier ten positieve kunnen keren.

Gisteren heb ik een dagje vrij genomen om met een zieke vriendin naar het ziekenhuis te kunnen voor een afspraak. Goddank werd er eindelijk serieus naar haar geluisterd en is ze meteen opgenomen. Gisteren en vandaag stonden dan ook in het teken van onderzoeken die helaas nog niets hebben opgeleverd. Onze hoop is nu gevestigd op een MRI scan die helaas pas dinsdag kan worden gemaakt. Ik verwacht haar dus vanavond of anders morgen op te kunnen halen uit het ziekenhuis. Ik hoop dat ze haar pijn tot die tijd in elk geval afdoende kunnen bestrijden.

Lichtpuntjes zijn er overigens meer dan voldoende, ik ben drie dagen vrij (joepie!) en morgen komt tijger op bezoek en gaan we naar Amadorra. Misschien is het ook nog lekker weer voor een wandeling. Ik verheug me in elk geval erg op haar komst. En last but not least heb ik nog slechts 8 dagen arbeid voor de boeg en dan vakantie. O wat een heerlijkheid.

12 opmerkingen:

Lin's ding zei

Tjonge jonge Mike, klinkt heftig daar in jou regio, heb altijd het idee dat het wel mee zal vallen, dus niet...
hoop dat je vriendin snel opknapt en niet naar huis moet met pijn om daar af te wachten.
Enne geniet van je vrije dagen en je uitje naar Amadorra met Tijger en dan VAKANTIE??? Wauw!! U gaat zeker Down Under....mag hoor, zolang wij op gepaste afstand maar een snoepertje mogen mee genieten.

Roosnans zei

Tja, zolang je de wijk als een uitdaging kunt blijven zien, valt er nog van alles te doen. Helaas stemt het mij, om andere redenen ook een beetje somber. Maar niet iedereen in de wijk is over 1 kam te scheren en helaas gebeurd dat te veel....

Hoop dat het met je vriendin goed komt!

En ik sluit me aan bij me zuz: tijdens die reis wel graag een reisblogje natuurlijk, zodat we van down-here mee kunnen genieten..
gna

grtzzzzzzz
to a big woman with a big heart!

John zei

Overdag een raampj intikken. Dwanghekken. Het lijkt wel een getto joh. Is het echt zo erg? Wat een leven hebben we hier dan..
Sterkte voor je vriendin!

Hanscke zei

That's where are friends for is hier wel heel toepasselijk. Als ik er aan denk zal ik nichtje gaan kijken.

Mike zei

@ Lin; no worries, lappie gaat mee;-)

@ Roosnans; ik ben het geheel met je eens, ik gebruik mijn blog om van me af te schrijven en dat helpt om het weer in positief perspectief te zien :-)

@ John; thats real life op ons eiland

@ hanscke; :-)

Brillie zei

Voor mij is het iedere dag vrijdag. Het is maar net hoe je in het leven staat...

ria zei

Genoeg leuke dingen in het vooruitzicht gelukkig en hopelijk heeft je vriendin het snel ook weer wat fijner. Wel een toestand daar bij jullie in de buurt hoor, komt het ook op tv?

V@nM@n zei

Het was het weekje wel dus tot nu toe. En dan klets, een super weekend voor de boeg... Veel plezier Mike.

Pasula zei

Lekker hoor, ik heb net de vakantie gehad en dan begin jij!
Ik wens je veel sterkte met je zieke vriendin, ik hoop dat het snel dinsdag is voor haar.

Bolus zei

Poeh.. blij dat we de stad ontvlucht zijn.. niks voor de kinderen denk ik dan.
Sterkte met en voor je vriendin

Linneke zei

Hmm, klinkt bijna als Johannesburgse toestanden bij jou! In dat geval blijf ik ook maar lekker veilig onder mijn kleinburgerlijke kerktoren, en zeur ik niet langer dat ik toch zo graag op vakantie had gewild.
Ik ben misschien niet op reis gegaan maar heb wel al mijn autoruitjes nog!
:-)

Zwaai,

Linneke

Mike zei

@ Brillie; dat weet ik, ik lees elke dag je blog ;-)

@ Ria; toestanden idd, de spullen zijn gejat dus RTL4 zal het niet worden. Wel gaan er geruchten dat er een nieuwe allochtone omroep gaat starten binnenkort, de spullen hebben ze al ;-0 (foei Mike!)

@ vanman & Pasula & Bolus; Thanks!

@ Linneke; ik ben ook heel blij dat ik niet in dat stadsdeel woon maar lekker in een dorp.