zondag 30 september 2007

Things to do...


Geheel 'Mike oneigen' staat deze regenachtige zondag gans in het teken van het betere poets en sop werk. Ik heb mijn mouwen opgestroopt en op deze dag des Heeren ben ik druk doende om allerhande verslonste zaken eens goed onder handen te nemen. Ik ben zeer gezegend met een lief die de dagelijkse huishoudelijke beslommeringen bijhoudt en een schoonmoeder die een keer in de week praktisch alles even onder handen neemt, inclusief de strijk. Sommige klusjes blijven echter liggen en vandaag is blijkbaar de dag om hier me eens druk over te maken. De dag is nu halfweg en ik heb tot nu toe de oven geschropt, geboend en de afzuigkap geheel ontvet. Geen gekke score voor zo'n luilak als ik :-)

Vol goede moed stoom ik door naar de koelkast waarbij ik zelfs de rubberen randen niet ongemoeid laat. Ondertussen mijmer ik over mijn zelf ontdooiende koekast en hoop ik op een zelfreinigende koelkast in de nabije toekomst.

Als ook hier alles spic en span is bevonden wordt mijn oog getrokken naar het kruidenkastje waar een flesje olie gelekt heeft en een busje kaneel na elk gebruik een wolkje kaneel achterlaat. Tja, en die combi staat ronduit smerig maar is geen lang leven beschoren. Alles wordt afgesopt en de kaneelbus weggekiept. Tussendoor draai ik wissewasjes, bak ik pannenkoeken voor de lunch en lees ik, onder het genot van een kopje thee of koffie een blogje en volg ik met een half oog de Formule 1 die Maxim met veel enthousiaste kreten (is spannend) aan het volgen is. Tijdens de reclame tussendoor wordt er door mijn lief aan mijn voorhoofd gevoeld, de keren dat ik met een sopdoekje aangetroffen word zijn zeldzaam :-)

Ik weet eigenlijk ook niet wat er in mij gevaren is, wellicht één van de randverschijnselen van de overgang? Herkent iemand dit? Ik heb er in elk geval nooit eerder 'last' van gehad.
Hoe dan ook, ik kijk zeer voldaan op mijn werkzaamheden terug en geniet van de verbaaste blik in de ogen van Maxim.

20 opmerkingen:

Bolus zei

Die 'vieze' pannekoek was zeker in een oogwenk opgeruimd? :-)

Mike zei

@ Bolus; haha, Eerlijk is eerlijk, daar heeft Maxim mee geholpen :-)

Mar zei

Ik herken het, helaas niet als de overgang... bij mij heet(te ? I hope so!) het PMS, het pre menstrueel syndroom, en ging gepaard met een 'craving' naar chocolade en naar veel drama in mijn innerlijk, met veel tranen en woeste muziek.
Als ik dit teruglees, zou ik het bijna jammer gaan vinden dat de overgang me rond het 40-jarig jubileum eindelijk lijkt te hebben bereikt... Hoewel, de transitie naar een Alwaysvrij leven lijkt mij meer dan heerlijk! :)

Hug van Mar
(eindelijk een dagje niet nietlekker ;))

Mike zei

@ Mar; haha, vooral je voorlaatste zin spreekt me erg aan :-)

Redstar zei

Ik herken er niks van. Ik ben daar zo wie zo te jong voor denk ik, en is de overgang meer iets voor vrouwen...

lin zei

ach nee joh, je gaat op vakantie en wil gewoon de boel schoon achterlaten, want da's lekkerder thuiskomen....nou geniet maar van je blinkende omgeving, misschien heb je er een zonnebril bij nodig?

V@nM@n zei

Volgens mij is dat een ziekte en gaat dat vanzelf weer over...

aargh zei

Oh ja, die overgang heb ik maandelijks. Maar het kan ook de herfst zijn, bergen energie zei ik hier al eens.
Maar eh, je gaat me toch niet vertellen dat deze profi-uitrusting in jouw keuken staat?

Roos zei

T zal wel aan het weer liggen, ik had namelijk ook laatst zin om schoon te maken. En dat is echt heel erg zeldzaam;)

Anoniem zei

Hey Mike,
Lekker toch... een opgeruimd huis dus opgeruimd op vakantie! Geniet er van!!! Heerlijk om de naderende herfst/winter te kunnen ontvluchten.

Tot snel daarna,
Sonja

hanscke zei

Voor mij zou het feit dat het zondag is al genoeg excuus zijn om er niet aan te beginnen. overgang of niet.

Brillie zei

Mijn kok heeft er ook eentje...

Linneke zei

Ha, er zat dit weekend blijkbaar iets in de lucht want ik kon ook niet stilzitten en leek wel een vleesgeworden kookpan, boodschappenmand en stofdoek...
:-)

Al was ik gisteravond om 22u toch wel stikkapot en een beetje kregelig toen ik besefte dat het weekend alweer voorbij was en ik eigenlijk geen echte 'me time' had gehad. Nou ja, volgend weekend beter! Dan laat ik de boel eens lekker de boel... Ahum.

Roosnans zei

niet te veel over nadenken en vooral genieten van al het geglim dat op je af komt...kun je lekker kakkerlak-schimme-paddestoelvrij terugkomen van vakantie straks! grin
hug

Belinda zei

Tis dat je een vent bent anders zou ik het aan nesteldrang wijten ;-)

Jammer dat de truuk met de muis nou net niet geholpen heeft op die pagina maar op zich altijd handig om te weten!

Mike zei

@Redstar; je meent het ;-)

@ Lin; gelukkig maar, dan hoef ik me geen zorgen te maken dat het vaker gaat gebeuren, is wel vermoeiend :-)

@ VanMan; Dus ik had last van 'de poets', dat treft want morgen poets ik de plaat :-)

@ Aargh; is zeker wel my pride and joy, zeker nu het weer zo blinkt
:-)

@ Roos; wonderlijke aandrang tot poetsen dus, de oorzaak is me nog steeds niet helder :-)

@ Sonja; haha, leuk je hier nog even te treffen, na de vakantie spreken we weer gauw af :-)

@ Hanscke; Ik ben op geen enkele dag te porren voor schoonmaakklusjes :-)

@ Brillie; You've lost me completely

@ Linneke; oef, 'een vleesgeworden kookpan', en dat voor een vegetariër :-)

@ Roosnans; Ieeks, herinner me niet aan dat akelige kakkerlak avontuur van vorig jaar, wil je :-)

Mike zei

@ Belinda; trek het je niet aan maar ik ben geen vent hoor.
What's in a name ;-)

Sara zei

Ik weet niet wat je had maar...vecht ertegen hoor, je kan het. Je kan weer van deze aanvallen afkomen ;).
Mag ik je alvast een hele fijne vakantie toewensen. Geniet ervan en ik ga je volgen.

Youke zei

Een soort van voorjaarsschoonmaak in de herfst. Wel lekker dat je alles weer eens hebt aangepakt.
Of je dat van de overgang krijgt? Gene idee, ik zit er nog ver vanaf.

Martine zei

Poetsdrang.. handig om te hebben, zolang het maar bij een enkele keer blijft. Ik heb iemand gekend, die zelfs de binnenkant van de stofzuiger afstofte, daar is het niet goed mee afgelopen, dat kan je je zeker wel voorstellen.
Een hele fijne vakantie en ik ga je zeker volgen, down under.