woensdag 19 september 2007

Vervolg "Feestelijk vuil"...


Inmiddels zal het duidelijk zijn dat met de posteractie van vorige week niet onze Annie bij het vuil werd gezet maar dat de actie bedoeld was om de jarige reinigingsdienst en de daarbij horende vuilnisophalers eens in het zonnetje te zetten.
Deze week is het dan zover en kunnen inwoners van de domstad hun huisvuil opleuken met de hiernaast afgebeelde stickers. Op 'ons eiland' heb ik vele stickers reeds aangetroffen maar niet op de daarvoor bedoelde zakken huisvuil. Ik blijf het een volkomen misplaatste actie vinden.
Net als het komende burgemeesters referendum. Wat een poppenkast. De twee PVDA kandidaten dingen naar de stemmen van de kiezers en deinzen hierbij nergens voor terug. Zo ontving ik vanmiddag een mail met het verzoek of we na wilden denken of er mogelijkheden zijn in onze wijk om één van de burgemeesterkandidaten voor één nacht onderdak in de wijk te verschaffen.

Nu wil het geval dat mijn naaste collega op een heuse 'hotspot' woont waar zelfs de politie interesse voor heeft als 'steakout'. Maar om je stulpje te delen met een burgemeesterkandidaat, zelfs voor één nacht, ik weet het nog zo net niet. Of zou ze op deze wijze haar urgente wens om uit deze wijk te vertrekken kracht bij kunnen zetten?
Er is tenslotte 50% kans dat ie burgemeester wordt.
Of ben ik weer te negatief en is dit een prachtkans voor een prachtmens om één nacht in een, als het aan minister Vogelaar ligt, toekomstige prachtwijk door te brengen...

14 opmerkingen:

V@nM@n zei

Je moet natuurlijk wel wat doen om dat salaris te krijgen...

Redstar zei

Een nacht lijkt me een beetje weinig. Ze zouden het minstens een maand moeten doen...

Mar zei

Ik lees het al: er is niets veranderd sinds mijn vertrek uit het statsie, 5 1/2 jaar geleden...
In politiek opzicht blijft het met recht de Dom-stad!

Hug van Mar

aargh zei

Die stickers zag ik al eerder passeren bij evt:
http://eventualiteiten.web-log.nl/eventualiteiten/2007/09/feestelijk_vuil.html
Misschien kan die kandidaat burgemeester ook eens een dagje meelopen met de kraakwagen, vinden die mannen vast ook heel feestelijk.

Roosnans zei

Wat een pracht verhaal weer!!!

En er zijn vast wel leukere logees te bedenken. Niet iets voor een volgende team-dag, maar dan avond: een heuse pyamaparty bij die collega??

Hou het fijn, fris, feestelijk en flitsend daar!!!
grtzzzzzzzzzz

Lin's ding zei

geweldig Mike, ...
denk denk....heb je niet een heuse baggerplek voor de kandidaat, op een echte probleemplek en dan niet veilig IN een appartement met verrekijker/nachtkijker he, maar echt IN de wijk...dan weet ie zeker What's up is in de wijk. Ik ben alleen al benieuwd naar je hillarische ideeen die je brein in flitsen...en die stickers, er zitten er bij met potentie, al is het maar om te kunnen plagen. Ik wil wel een velletje....groetjes enne veel werkpret....kreun...hahaha..
geen baan buitenshuis heeft ook voordelen hoor!

Martine zei

Ach, het houdt ze van de straat, die kandidaten. De rector van mijn middelbare school kwam eens de zóveelste nieuwe godsdienstdocente introduceren (jaja, dat bestond toen als apart vak, op een openbare, maar overwegend joodse Amsterdamse daltonschool) met de oneerbiedige zin: De poppenkast blijft hetzelfde, er is alleen een andere hoofdrolspeelster...

Mike zei

@ VanMan; Je zegt het heel goed je moet wat 'doen' voor dat salaris...

@ Redstar; En een geld wat hiermee gemoeid is....

@Mar; haha, tis en blijft de domstad idd

@ Aargh; kijk dat vind ik een goede suggestie voor de 'hoge'
heren om het plebs te bereiken. Ik ga 'm absoluut doorgeven :-)

@ Roosnans; jouw fantasie gaat met je op de loop. Haha een pyamaparty, ik zie het al voor me....Yak, toch maar liever van niet ;-)

@ Lin; briljant idee, ik ga voorstellen dat hij zijn tentje opslaat op het grasveldje voor de hotspot. Sensatie verzekerd. Mail je adres maar dan krijg je van mij zo'n stickervel :-)

@ Martine; Tjonge, wat een geweldige introductie, ik begin bijna te begrijpen waarom ze op jullie school er zoveel 'versleten' hebben ;-)

Wieneke zei

PvdA-kandidaten? Hm, ja die bedenken altijd leuke dingen voor de mensen en voor zichzelf natuurlijk. Eigenlijk zouden jullie een geintje moeten uithalen tijdens zo'n logeerpartijtje. Iets organiseren zodat de goede man/vrouw van angst geen oog dicht doet. Wijkbreed tekeer gaan, zeg maar :-)

Pasula zei

Ik vind Lin's idee wel wat, of heb ik nu ook zo'n evil brein?? ;-)
Ben benieuwd hoe het afloopt.

Mike zei

@ Wieneke; mocht de man zo dapper zijn dat hij idd de nacht gaat doorbrengen in Kanaleneiland, krijgt hij meer dan genoeg afleiding :-)

@ Pasula; haha, mag nog wel ' eviller'hoor, mijn collega heeft het plan nog steeds in overweging, we zullen moeten afwachten :-)

Bolus zei

Ik werk in één van de eerste gemeentes waar een 'gekozen' burgemeesters de scepter zwaait.. Ik kan er in een notedop niet veel over zeggen, maar het is volksverlakkerij...

Mike zei

@ Bolus; het woord 'volksverlakkerij' voert me weer helemaal terug naar de 70-er jaren waar we dit soort woorden veelvuldig scandeerden bij demonstraties. Woelige tijden maar volksverlakkerij is nog steeds actueel...

Marina zei

Feest der herkenning. Deze stickers kreeg ik ook in de bus. Ze zijn niet alleen heel erg, maar ook nog eens heel erg nutteloos. Ik woon in een flat en heb dus alleen een stortkoker.