maandag 10 september 2007

Waan van de dag...

Zo de kop van deze week is er alweer af en ik voel me als de kop van Jut. Ik ben een beetje murw van alle drukte van vandaag, de tussendoortjes en verhalen. Eigenlijk was het vandaag een doorsnee ‘waan van de dag’ dag met nog wat naweeën van een opstandje afgelopen vrijdag op Kanaleneiland. Nee, dit keer geen allochtone jongeren maar opstandige ouderen, echt waar. Om voor de komende Ramadan de leefbaarheid en veiligheid te optimaliseren, is er bedacht dat er in een bepaalde buurt wat hekken geplaatst moeten worden om bij calamiteiten (die op de een of andere manier juist dan plaatsvinden) wegvluchtende jongeren in steegjes en achterommetjes tegen te gaan. Helemaal geen slecht plan maar dan moet je de bewoners natuurlijk wel op de hoogte brengen. Al zo geschiedde en is er huis aan huis door de gemeente een wijkbericht met informatie hierover verspreid met de mededeling dat er vanavond een informatieavond over deze plannen is. Een goede zaak, hoor ik u denken, eindelijk een gemeentelijke actie om de veiligheid van de bewoners te verhogen en dat er ook aan gedacht is om de bewoners hierover tijdig te informeren. Alles goed doordacht en doorgesproken, dacht men.
Echter, door een miscommunicatie ergens in gemeenteland is de aannemer ‘vergeten’ en die is spontaan op eigen houtje afgelopen vrijdag aan de gang gegaan met het plaatsen van deze hekken en dat op geheel eigen (ondoordachte) manier. De met name oudere wijkbewoners moesten ineens een heel eind om lopen om bij bus of winkel te komen. Niet echt een wenselijke situatie en de gemoederen liepen dan ook hoog op.
Er werd flink met beverige vuisten en wandelstokken gezwaaid, vanachter de hekken, dat gelukkig dan weer wel.

8 opmerkingen:

Lin's ding zei

hoera voor de ouderen! Zij durven tenminste nog opstandig te staan voor hun ding! Ik ben trots op ze!

John zei

Hekken voor sreegjes en achterommetjes om... Ik leef volgens mij echt op een eiland...

Bolus zei

improvisatie op Rob Oudkerk:... maar het zijn wel ónze K.T ouderen.. :-D

Roosnans zei

Wat een verhaal weer....Lang leve de ouderen! dat ze maar niet over zich laten lopen!!!

En lang leve de aannemer: dat is nog eens snel en efficient werken, niks wachtlijsten!!!!

grin
grtzzzzzz

Mike zei

@ Lin; nu kunnen wij er ook wel om lachen :-)

@ John; Niemand vindt dit leuk, is helaas noodzakelijk. het heeft hier soms wel eens wat van een ghetto weg :-(. Jij, Lin, Ria en Bolus boffen maar ;-)

@ Bolus; euh ik ken (denk ik) de improvisatie niet ... maar begrijp wat je schrijft ;-)

@ Roosnans; haha, zijn ze idd een keer lekker v;ot, tis ook nooit goed of het deugd niet :-)

Youke zei

En terecht! Als zoiets zomaar rauw op je dak komt vallen maakt de leeftijd niet uit. Ik zou ook stennis maken.

Brillie zei

Kop eraf... beetje een geweldadige opening van je blog...

Mike zei

@ Youke; misschien werd het wel tijd voor wat aandacht voor de wat oudere jongeren van die wijk ;-)

@ Brillie; heb je de rest wel gelezen, het staat bol van de geweldadigheden...