dinsdag 30 oktober 2007

File...


Vandaag stond ik al vroeg voor dag en dauw naast mijn bedje. Ik had een afspraak en moest om 11.00 in Limmen zijn voor een sessie met der Johannes, jawel van de Deep Change. Ik zat om half negen in de auto en schoof op de Staart in Houten, aan bij de eerste file om de A 27 op te komen, wat na 20 minuten lukte. Vervolgens kon ik redelijk doorrijden via de A 12 naar de A2 maar daar was het dan ook weer flink raak. Gewoon driebanen dik stilstaan met stukje optrekken en weer stil. Gruwelijk en de aanwijsborden boven de weg maar aangeven dat de adviessnelheid 50 is...

Ik zou echt knettergek worden als ik dagelijks me door dit verkeer heen zou moeten ploeteren. Misschien maakt dat wel waarom er zo agressief gereden wordt, je ziet 100 meter vooruit de remlichten oplichten maar dan zijn er voldoende automobilisten die nog volgas blijven geven en dan bovenop de rem moeten gaan staan.

Het was heerlijk om weer even in Limmen te zijn en de cranio sacraal sessie was fantastisch, ik voelde me vloeibaar en het klinkt misschien gek maar ik kreeg het gevoel dat mijn hart gewiegd werd. In het nagesprek hebben we besloten dat het voorlopig de laatste sessie is omdat ik me de laatste tijd geweldig goed voel.

Daarna heerlijk geluncht met tijgertje, helaas was er geen tijd voor een strandwandeling en mocht ik om 15.00 uur weer aanschuiven in de file richting Utrecht.

Toch al met al een welbesteed dagje, ondanks de file. Het blijft echter een mysterie hoe al die mensen dit dagelijks uithouden, ik kan me niet voorstellen dat iedereen, net als ik, toevallig die kant op moest :-)

12 opmerkingen:

Redstar :-) zei

Aan die files heb ik echt de pest. Niet dat ik of wij er veel instaan, maar zo nu en dan as we het land doorkruizen komen we wel eens wat tegen. Echt balen dus, maar jij hebt een welbestede dag achter de rug, dus das goed he..

Nog eenmaal 1000 X dank trouwens ;-)

nans zei

Ik ben zoooooo blij dat ik daar zelden in beland!!! Ik moet er niet aan denken dat je daar dagelijks tussen staat....brrrr.
En het lijkt wel of de tijden dat er file staat steeds meer over de dag verspreid raken. Dus een leuk dagje uit, daar moet je ook maar wat meer tijd voor uittrekken...

Fijn dat je je zo geweldig voelt...wie zaait mag dus nu oogsten!
hug

aargh zei

Kan me voorstellen dat je je lekker voelt met een flinke boost aan zonneschijn in je lijf ;-)
En al helemaal bij de gedachte dat je niet dagelijks in die file hoeft.
Maar serieus, fijn dat het goed gaat!

riA zei

Wij hebben een paar jaar naar Krimpen en later Rotterdam gereden, dat viel best nog mee, maar af en toe was het ook flink raak, zo blij dat ik dat niet meer hoef. Fijn voor je dat het zo goed gaat!

V@nM@n zei

Normaliter kom ik nooit een file tegen. En dat wil ik graag zo houden...

Brillie zei

Door file te laat.

lin zei

tja van files in Zeeuws-Vlaanderen hebben we geen last,of het moet er eentje naar de kust zijn in de zomer.... cranio sessies hebben we hier ook, dus....

Leontine zei

Dit vind ik toch een iets of wat mistroostig fotootje na al het moois dat je ons hebt laten zien van Australie.. Maar wel erg fijn te weten dat jullie allemaal weer heelhuids terug zijn!

Pasula zei

Het is een sport om elke dag weer door het verkeer te ploeteren. Als het niet anders kan neem ik de trein in de spits,maar voor geen goud sta ik in de file. Je zal maar ineens nodig moeten (ik had dat ooit, traumaaaaa's!) Ben blij dat jij je zo goed voelt.

Wieneke zei

He, interessant...die cranio-sacraal-therapie. Nooit van gehoord. Fijn dat je er veel aan hebt gehad. Ja, die vreselijke files. We moesten een paar keer Madrid in en uit rond de spits. Daar is het ook ontzettend, hoor. Allemaal auto's met één mens er in. Gelaten zitten ze daar uren elke dag. Treurig! Wat ben ik gelukkig dat ik dat niet hoef.

Henk zei

@Mike. Fijn dat je naar lichaam en geest verkwikt weer op honk bent! Mogen de files dit nu weer niet bederven, beetje bij beetje...
Mijn filosofische inborst doet mij files voor mensonwaardig houden. De mens is in staat op Mars een karretje te plaatsen dat monter rondrijdt, rotsblokken omzeilt en zich in de slaapstand zet, wanneer ontwrichtende zandstormen opsteken. Maar een vlotte verkeersafwikkeling onder alle omstandigheden gaat de mens boven de pet. Belachelijk! Absurd! De welhaast pathologische afkeer van files heeft mij gebombardeerd tot eigenheimer.

Mike zei

@ Redstar; It's my pleasure :-)

@ nans; thanks!

@ Aargh; nou ik heb aardig mijn best moeten doen om uit de zon te blijven ;-)

@ Ria; :-)

@ Brillie; te laat voor felicitaties voor je jaardag....

@ Lin; ja geweldig die CS, heeft Jasper deze ook nog?

@ Leontine; gelukkig trok het weer later wel wat bij maar deze foto vond ik dramatischer ;-)

@ Pasula; haha, heb je daar al eens over geblogd?

@ Wieneke; cranio sacraal is een prachtige therapie, niet uit te leggen eigenlijk alleen te ervaren

@ Henk; Je bent een wijs man en ik laat me door zo'n rijtje blik niet van de wijs b rengen hoor :-)