woensdag 31 oktober 2007

Gallerie Mbantua...

Vandaag heeft Maxim onze laatste vakantie aanwinsten, die we bij gallerie MBantua gekocht hebben, geframed en opgehangen. Het zijn er nu negen en ze hangen in een groot vierkant van drie breed bij drie hoog. Zelf kan ik mijn ogen er bijna niet vanaf houden, er zit zoveel diepte in en oneindigheid, ik word er helemaal stil van. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er niet meer dan streepjes en stippeltjes is ziet.
Wij hebben een sterke voorkeur voor de wat meer moderne aboriginal art en hebben geen traditionele werken met bushtucker en gehurkte vrouwen bij het vuur.
Deze negen werken ( 30cm x 30cm) zijn allemaal erg verschillend maar hangen toch prachtig bij elkaar, op de een of andere manier 'past' dat prima, althans wij vinden het erg mooi en dat is het voornaamste. Ik ben benieuwd wat je van onze collectie vindt, of je ze op deze wijze goed kunt beoordelen of dat je er een liever wat groter ziet. De achtergrondmuziek is van Teaworri en heet dreamtime...
Maxim en ik brengen in elk geval vanavond genietend door en hebben al bekeken dat we er nog drie werken naast kunnen hebben hangen, hm dat geeft perspectieven voor een nieuwe reis volgend jaar....
video

13 opmerkingen:

Roos zei

Ik moet toegeven dat ik niet zoveel met art heb. Foto's om op te hangen vind ik leuk, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje. Maar het gaat erom wat jij mooi vind en als dat dit is, is dat natuurlijk helemaal goed! :)

Mike zei

@ Roos; het is te vergelijken met eten, niet iedereen vindt alles lekker, thanks :-)

hanscke zei

Het kanbest wel eens een boeiend geheel zijn, maar om daar echt een mening over te gen zou ik ze alle 9 moeten zien.

aargh zei

Ik vind ze wel mooien kan me goed voorstellen dat ze bij elkaar ook een mooi geheel vormen. De muziek geeft me de kriebels eerlijk gezegd. Alleen het geluid van een didgerydoo al.

Lin's ding zei

nou ik zie er wel wat in, maar volgens mij kun je voor het beste resultaat beter bij jou op de bank komen zitten en er eens goed de tijd voor nemen. Geniet er van Mike...ze zijn lekker kleurrijk en zeer zeker niet traditioneel.

ria zei

heel mooi hoor. Van de afbeeldingen spreekt vooral de laatste me erg aan, ik zou het ook leuk vinden ze als geheel te zien, zoals ze hangen

V@nM@n zei

Mmmm, het doet me denken an leven, zaadcellen, granen en ga zo maar door.

Roosnans zei

ik kan me voorstellen dat als ze allemaal bij elkaar hangen dat het een spectaculair uitzicht is! Wat een leven en energie!
geniet van je room with a view.....
grtzzzzz

Redstar zei

Ik vind ze dus heel mooi. Er zit enorme vruchtbaarheid in, en kracht, nieuw leven. Prachtig...

Mike zei

@ hanscke; ik zal straks thuis de overzichtsfoto plaatsen

@ Aargh; haha en ik vind het heerlijk :-)

@ Lin; vanaf de bank zijn ze niet zichtbaar hoor. Wij leven in de keuken en daar hangen ze :-)

@ Ria; Ik zal 'm straks plaatsen

@ vanman; dat zit er zeker in; het begin, het eind, de eeuwigheid en de oneindigheid ....zwijmel ;-)

@ Roosnans; I do, I do :-)

@ Redstar :-)

Lin's ding zei

nou mike, dan wordt je keuken nog sprankelender met nog meer energie...pas maar op dat je kijkend naar al dat mooie kleurrijke geheel niets laat aanfikken!!!

Mike zei

@ Lin: haha, daar heb ik wel een handje van, ben zowie zo altijd al gauw aangebrand...
Wees gerust het hangt een heel stuk bij mijn fornuis vandaan :-)

Pasula zei

Deze heb je er uitgelicht en die heeft ook wel mijn voorkeur moet ik zeggen.