dinsdag 13 november 2007

BOOS...


Dat is hoe ik me voel, met hoofdletters, bijna verongelijkt en miskent. Gedreven in de slachtofferhoek omdat ik geen vrij krijg. Kan het nog zieliger? Kan het nog basaler? Ik zit helemaal in mijn 'ramrol', er bestaat geen grijs slechts zwart of wit. To be or not to be en nu dus boos.

In een keer rammelt er van alles en deugt er niets meer. Onzin natuurlijk.

Ik moet gewoon een en ander uitspreken richting de juiste persoon, dat wordt dus stap één. En aangezien ik nog steeds kleine stapjes moet maken houd ik het eerst bij deze uitdaging. Ook dit is durven opkomen voor mezelf. Het is een hele oude valkuil om in de emotie en boosheid te gaan zitten en dat werkt niet daar was ik toch al achter gekomen?
Dank in elk geval voor alle reacties, het is toch fijn om op momenten dat ik niet zo van mezelf houd te lezen dat er mensen zijn die meedenken en heel wat milder naar mij kijken.

Terwijl ik hier een serieus blog tracht te schrijven, wordt mijn geduld uitermate op de proef gesteld want Maxim heeft boodschappen gedaan en heeft de onuitgepakte tassen in de keuken neergezet, wat voor een waar feest zorgt met twee brutale katten. Hier in elk geval een kung fu actie van de Foster, die een serieuze aanval op de rookworst inzet, wat bij mij in elk geval weer een schaterlach teweegbrengt.

10 opmerkingen:

Lin's ding zei

fijn dat zo'n kat alles weer lekker in evenwicht kan brengen. Verder ben je maar eens lekker boos met hoofdletters. Ken het gevoel heus wel. Ben momenteel boos op Eline's klasgenoten....grr
vind het zelf ook altijd moeilijk om op te komen voor mezelf (of m'n kind... behalve dan voor Jasper... hoezo krom?) Nou meis, doe, leer en wees trots op jezelf en verder een mooie avond zonder boos... ik ga fijn wat ehbo handelingen op school uitvoeren... wie wordt mijn slachtoffer...HAHAHA... liefs van hier

ria zei

Goed zo! Morgen eerst maar eens met die vuist op tafel, hoezo geen vrij krijgen! ;-)

Brillie zei

Ik ben boos, omdat je nog geen reactie op mijn slap lullen geschreven hebt...

Mike zei

@ Lin; heerlijk, je springt er als een leeuwin tussen :-)Heb je nog slachtoffers gemaakt?

@ Ria; voe3l me ietsie minder moedig nu het uur u van confrontatie nadert maar ik ben vastbesloten...

@ Brillie; pardon? Bloggen is geen must en reageren al helemaal niet.
Getver...

Redstar zei

Kleine stapjes zijn het begin naar grote passen :-)
Maar denk aan jezelf, en blijf niet te lang kleine pasjes nemen..;-)

Pasula zei

Gewoon de kat zijn gang laten gaan dan leert maxim vanzelf dat die boodschappen ook meteen opgeruimd dienen te worden of ben ik nu te hard? ;-)

nans zei

heerlijk hoe die katten alle mens-worstelingen weer relativeren....
blijf bij jezelf!
hug
nans

Bolus zei

mmm.. net 4 weken down under geweest en nu alweer vrij?! Je lijkt wel een ambtenaar :-)

Rainbow Light zei

Ongewenst advies... maar misschien is EFT nog iets? (Emotioneel Freedom Technique). Ik leer het je graag, is heel simpel eigenlijk (als je 't door hebt...). Mocht je niet door de boosheid heenkomen bedoel ik...
Allemaal signalen dat je niet meer op je plek zit he?!

Mike zei

@ Redstar; voorlopig blijf ik echt nog even dribbelen hoor ;-)

@ Pasula; daar doe je de lieverd echt mee tekort, ik zat erbij en keek ernaar, das veel erger....maar wel heel erg leuk en van mij mogen ze de rookworst hoor, ik eet geen vlees :-)

@ nans; dank je wel lieverd :-)

@ Bolus; haha, en wat voor een that's the question...:-)

@ Rainbow light; eigenlijk was ik gisteren al over mijn boosheid heen. Heb mijn uiterste best gedaan om vandaag een volwassen gesprek te voeren, heeft alleen geen vruchten afgeworpen. het zij zo, ik voel me niet boos of verdrietig, just a little pissed
;-)Step by step, ik zie wel wat morgen mij brengt... Wederom een nieuwe dag met nieuwe kansen!

@