zaterdag 17 november 2007

Dagje Limmen..

Vanochtend was ik al voor dag en dauw op, eerst Maxim naar Utrecht brengen om vervolgens richting Limmen af te reizen. Er waren 4 mede deep- changers wat me weer een warm welkom gaf. De groep van vandaag bestond maarliefst uit 60 mensen en dat is groot voor familieopstellingen. Toch zorgde de locatie en de zeer begaafde Johannes in no time voor een veilige omgeving voor de deelnemers en schouwenden, die eigenlijk ook deelnemers zijn daar je gevraagd kan worden iets of iemand te representeren.
Johannes opende de bijeenkomst zichtbaar geroerd door iemand die voor het eerst zelf geen thema inbracht maar als toeschouwer meedeed. Ik vind dat heel krachtig als je als mens durft te laten zien wat iets of iemand werkelijk met je doet, dat raakt mij dan weer. Moet je voorstellen, je hebt 60 mensen aan je lippen hangen en je schiet vol en je hebt de kracht te vertellen wat je zo raakt. Ik heb daar ongelofelijk veel respect voor.

En dat was nog maar het begin. Zo'n opstelling hoeft zich overigens niet te beperken tot een familieopstelling, je kunt ook afdelingen van organisaties opstellen of je afdeling met de mensen die er werken of je eigen lichaam met de diverse organen. Er zijn ongelofelijk veel toepassingen en de inzichten die je verkrijgt zijn altijd verrassend en geven je altijd een frissere kijk op de problematiek waar je in vastloopt.

Pff, maar ik moet wel toegeven dat ik moe ben van alle indrukken en het heen en weer rijden. Morgen nog een dagje...

10 opmerkingen:

ria zei

Dat is zeker heel vermoeiend. 't Is dus eigenlijk helemaal geen lekker releaxed weekend, maar eentje van hard werken aan jezelf ;-)

Sara zei

Ik had hier nog nooit van gehoord maar het klinkt boeiend en intensief.

Brillie zei

Het is heel eenvoudig. Met mijn blog komt het dagelijks vor dat ik volschiet. En dat voor 11 miljard mensen...

Redstar zei

Ik heb daar ook geen moeite mee. Alhoewel ik wel planken koorts heb..

Maar een relaxed w-endje zo.. Was een hotelboeking niets geweest?

Frits zei

Wat ben je toch een enorme slappe zak. Echt een niks met een blog.
Te niks!

Youke zei

pfff lijkt me niks. En je gaat 2 dagen? Maar het zal je vast helpen.

Mike zei

@ Ria; het valt wel mee hoor, ik vind het gewoon erg leuk om te doen maar heb voor vandaag besloten niet te gaan omdat het zulk fantastisch weer is buiten. Ik ga de beentjes strekken ;-)

@ sara; dat is het zeker

@ Brillie; poehee, das wel heul veul ;-)

@ Redstar; haha, dat zou ook niet verkeerd zijn ;-)

@ Frits; ik heb je reactie aangegrepen om over te bloggen vandaag

@ Youke; Ik vind het erg leuk om meer te leren over persoonlijke processen en vind het heerlijk om te doen

Roosnans zei

heb inderdaad vaker gehoord/gelezen dat het een goede manier is om krachten in families helder te krijgen! benieuwd hoe je het allemaal ervaart daar!
hug

Lin's ding zei

als het allemaal gezakt is ben ik benieuwd wat het opgebracht heeft.... vast weer een mooi inzicht.

hanscke zei

Ik ben hier totaal niet van op de hoogte, maar het lijkt me wel wat om er iets meer van af te weten en ik zie dan ook belangstellend uit naar blogjes over dit item.