maandag 5 november 2007

De outback slak...



Nog even terugdenkend aan onze fantastische vakantie blader ik wat door de foto's en kom daar deze slak tegen.

Ach hier in Houten hebben we al sinds mensenheugenis ontelbare slakken.

Jarenlang hebben we ze liefdevol geraapt en bij de buren weer de vrijheid gegeven. Tegenwoordig laten we ze maar begaan met als krakend gevolg dat er nog wel eens eentje sneuvelt onder onze zolen. Ook heb ik eens mogen aanschouwen hoe onze Tooheys met een groot exemplaar aan het knikkeren was, rolderdebolder over de stoeptegels, net zolang tot ie een beetje stuk was, tja en dan is de lol er gauw af.


Maar goed ik dwaal af, dit exemplaar kwam ik tegen op een campsite 'down under' en 'het' liet zo'n grappig spoor na dat ik ut echt even moest kieken.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Mike
Ja die slakken zitten er bij ons ok met honderden. ZOu je ze op kunnen eten? Nou ja eigenlijk lijkt me dat ok niets, maar je moet toch wat om van die dingen af te komen. Laatst stond ik met mijn blote voet op een naakstslak...

Roosnans zei

punt punt punt streep punt? die slakken kunnen morse???
grin
grtzzzz

Leontine zei

Wel een hippe slak. Of kwam dat zo doordat de grond waarover gekropen moest worden zo heet aanvoelde?

aargh zei

Merkwaardig! Huppelde hij?

ria zei

Er zat vast een steentje tussen zijn zolen ;-)

Brillie zei

Lekker langzaam...

Youke zei

Ja, dat spoor viel mij ook meteen op bij het zien van de foto. Grappig zeg!

Redstar zei

Dat spoor is te verklaren door het samentrekken van de spieren ;-)

Wieneke zei

Ik denk dat deze slak een beetje gehandicapt was. Soort van houten been maar dan slakgesproken. Het leuke van winter is dat er geen slakken zijn. Ik hoef dan ook niet meer zo te gillen in de tuin als ik er eentje per ongeluk aanraak.

lin zei

mooi slakje, kleurt mooi bij de stoep....De sporen die slakken nalaten is hier op de stoep nooit te zien. Slakken hebben we echter in soorten en maten.Ze zitten met velen achter de planten op de gevels, ramen, deur....enz...enz.... en ja ze kraken soms lekker. splasj..

Mike zei

@ anoniem; Volgens mij ben je je naam vergeten. Maar wil je het niet over naaktslakken hebben, Wieneke kan daar namelijk niet zo goed tegen, zeker niet als er met blote voeten bovenop gestaan wordt. Is overigens ook niet gezond voor de slak ;-)

@ Roosnans; Haha,zo had ik het nog niet bekeken. Kent er iemand morse hier?

@ Leontine het was er wel sizzeling hot :-)

@ Aargh; nee, ik heb niet kunnen ontdekken waarom het slijmspoor telkens even ophield, maar huppelen heb ik 'm niet zien doen, ook niet in slow motion :-)

@ Ria; hm, zou kunnen, blijft wel raar hoor :-)

@ Brillie; zeg maar traag hoor

@ Youke; :-)

@ Redstar; zeg het is geen rups! Nee we hebben hier een heus mysterie ;-)

@ Wieneke, haha, leuke vondst, bij wijze van slakgesproken!

@ Lin; heel soms in bepaald licht zie je wel slijmsporen maar ik vind ze nooit lekker kraken. Vind het altijd erg zielig als ik het huisje beschadigd heb want dan gaan ze dood. Wat weten we eigenlijk van zo'n slak, mysterieuze wezens hoor en ze schijnen een opwindend en langdradig sexleven te hebben...

Redstar zei

@ Mike,
Een slak maakt golvende bewegingen met zijn lichaam om voort te bewegen hoor ;-)