maandag 19 november 2007

Landrotten opgepast!


Heerlijk stappend langs het Amsterdam Rijnkanaal, links en rechts groetend, want ik ben zeker niet de enige die zo de lunchpauze doorbrengt, kom ik aan het eind van mijn wandeling dit bord tegen.

Ik kijk en zie eronder een grote kliko staan waar dus alleen de aanmerende schepen gebruik van mogen maken. Het kan zijn dat de veegploeg net is geweest maar ik vind het opvallend netjes en kan geen troep in de omgeving ontdekken. Zo kan het dus ook.
Ik geloof niet dat ik eerder zo'n frivool verbodsbord van gemeentewege ben tegengekomen. Ik vraag me af waarom we niet vaker gebruik maken van dit soort speelse 'verboden'. Hoe dan ook het lijkt te werken hier op deze groene strook langs het Kanaleneiland.

Met een glimlach loop ik terug, er is nog hoop...

13 opmerkingen:

Redstar zei

Ik vind het ook een geinig borf.. :-) EN als het helpt helemaal ...

Brillie zei

Zij van de scheepvaart gooien alles overboord op de zee...

ria zei

Zeker erg leuk borf :-) Ik zal eens opletten maar volgens mij zijn ze meestal oersaai.

Mike zei

Ja in Utrecht boffen wij met zulke borfen ;-) Zijn ook heel bijzonder...

Roosnans zei

In new-fun zijn ze een heeeeel stuk saaier, minimaal!....Wel een prototype zeeman hoor...nooit zo eentje gezien

Bijna zou ik brillie gelijk geven, minimaal, vorig jaar sportschoenen, nu weer bananen... Maar als oud-zeiler kan ik toch, minimaal,echt met mijn hand op mijn hart zeggen dat wij alles in de container gooiden en niet plons het water in.... minimaal dus....

spetter

grtzzzzzzzzzzz

aargh zei

Je moet je afval dus even in een roeibootje laden ;-)

Lin's ding zei

hij is leuk!!!

Youke zei

Het is zeker een geinig bord!

Leontine zei

Goed gevonden! (o: Duidelijker kan niet, toch?

Bolus zei

die containers blijven zo netjesomdat de meeste rotzooi overboord gaat...

Me! (bVision on line op 1 dec) zei

Het is wel een guur figuur wat daar de wacht houdt.

Martine zei

*Grote grijns* Het is er vast zo netjes omdat de scheepvaart niet in die kliko past...

Pasula zei

Ja deze is idd leuk!!! :D