woensdag 7 november 2007

ROOD...

Langzaam maar zeker onthullen zich de contouren van een nieuwe weg.

Het wringt en kraakt, mijn oude jas wordt mij te klein en nee, ik ben niet aangekomen mocht je dat soms denken.
Het knerpt en krast als ik als tandwiel meedraai, steeds onwilliger, ik moet wel maar verlang naar iets anders.

Ik lees net een prachtige zin:

Je voelt je nog nooit zó toe aan vakantie als de week erna...

Dat zette me aan het denken, net als het bezoek aan een dierbare vriendin die me een aura soma therapieconsult gaf.

Ik voel me gevangen in mijn eigen gesponnen web van zekerheden en voel een enorme behoefte hieruit te breken en snak naar adem. Ik wil niet langer de dagen tellen tot het weekend of pensioen maar ga zorgen dat de dagen tellen.
Het roer gaat om, en ik ben niet langer bang om in het licht te staan.
Vandaag geen foto maar een stukje prachtige muziek. Hiernaast heb ik als 2e van boven het mooiste nummer van Marco Borsato op You Tube opgevist, ROOD dus.
De andere drie nummers krijg je gratis meegeleverd :-)

9 opmerkingen:

Redstar zei

Ik heb elke dag vakantie. Zo zie ik het dan... Het is iig een zeer geode stap die je nu zet!

Brillie zei

Niets is gratis... zelfs voor hoofdpijn moet je iets doen...

Roosnans zei

Straal jij maar lekker in dat mooie licht, of het nu rood is of een andere kleur, voel en zie je pad en ga het aan! JIJ kunt het!
big hug!

Hanscke zei

Uitkijke naar iets leuks kan fijn zijn, maar men moet niet vergeten dat elke dag de moeite waard is om geleefd te worden. ook gewone dagen

ria zei

Tja, soms heb je verplichtingen wat werk betreft, ik heb die niet (meer)en dat is heerlijk. 't Is vaak een financiele kwestie, maar ik ben me er al (bijna) vanaf mijn geboorte van bewust dat geld niet gelukkig maakt en dat je je altijd aanpast aan hetgeen je hebt (uitzonderingen daargelaten) dus als je een kans hebt het roer om te gooien moet je dat zeker overwegen ;-)

Sara zei

Ooh, wat een mooie blog vind ik dit. Ook heel herkenbaar maar mooi verwoord. Mag ik Borsato overslaan ;)

OT: jammer dat hier niet je gegevens worden onthouden. Ik moet elke keer m'n naam weer intypen. Of mis ik iets?

Rainbow Light zei

Mocht je 'rood' van Marco 'ns willen lenen (dvd en cd), laat maar weten ;-) Gaaf die video's!!

Enne voor wat betreft de jas die te klein wordt... er bestaat ook 'jassentherapie' (www.jassentechniek.nl)

Ga je rood ontdekken en neem je tijd ;-)
Liefs.

Mike zei

@ Redstar; ergens krijg ik het gevoel dat het leven beter is in zeeland...

@ Brillie; -ZUCHT-

@ Roosnans; wat een lieve opbeurende woorden van een prachtige vrouw waar ik vandaag een mooi en lief kaartje van op mijn bureau vond :-)

@hanscke; dat is zo waar en toch vergeet ik dit soort wijsheid accuut op ongelukkige momenten. dank je wel

@ Ria; Geld maakt idd niet gelukkig maar is wel handig als je over voldoende beschikt. Ik vind wel iets wat beter bij mij past. Het leven is echt goed in zeeland ;-)

@ sara, Ja hoor, sla 'm maar over, was gisteren even nodig :-)

als je geen Googleaccount hebt moet je idd elke keer je gegevens intypen. Wat sneller werkt is de anoniemknop gebruiken en als afsluiting je naam neerzetten. Idee?

@ Rainbow light; Lastig hoor mijn rammendrift temperen ;-) Ben ik eindelijk in beweging 'moet ik mijn tijd weer nemen'
Haha :-) Ik zal s op die site een kijkje nemen...

Redstar zei

@ Mike,, Geen idee. Het is hoe ik me door het leven gooi, maar de omgeving helpt mss ook wel.
Geld maakt niet gelukkig, en ondanks dat het mss makkelijk is als je habt, maakt het het leven echt niet gelukkiger. Juist door het geld kunnen veel mensen dingen niet loslaten. Als je genoeg hebt om te leven en je eigen prettig te voelen, is dat in principe meer als genoeg, en dan zouden vele zaken ook niet steeds duurder worden ;-)

Brillie woont blijkbaar niet in Zeeland :-(