vrijdag 9 november 2007

Thorny Devil...

















Dit kleine monstertje is dus een thorny devil.
Je moet wat extra's hebben om te overleven in deze woesternij moet de schepper gedacht hebben en gaf 'm een afschrikwekkend uiterlijk mee. Deze kleine miereneter zie je erg veel op deze rode stoffige wegen en ze zijn heel traag en worden zo makkelijk slachtoffer van andere weggebruikers. Maar zeg nou eerlijk, is ie niet schattig? Wij zijn in elk geval dol op deze kleine hagedissen, want tot die soort behoren ze.

Verder vandaag een wat minder leuk bericht van mijn schoonvader vernomen. Hij is net een jaar lekker van zijn welverdiende pensioen aan het genieten en nu is na een lichte tia, epilepsie geconstateerd. Wat concreet betekent dat hij niet meer in zijn net aangeschafte nieuwe auto mag rijden.
Dit doet me erg terugdenken aan de dag dat mijn eigen vader zijn rijbewijs moest inleveren. Hij heeft het er erg moeilijk mee gehad want leverde daarmee zijn onafhankelijkheid in. Dit zal ook voor mijn schoonouders gelden en zij zijn nog erg jong, pas rond de 60.
Natuurlijk zullen Maxim en ik en zijn zus en haar man ze zoveel mogelijk helpen met vervoer maar het zal wel een grote verandering voor ze zijn. Misschien kunnen ze meer met de trein gaan, hoe dan ook, ze zullen er verder mee moeten. Mijn dappere schoonmoeder denkt zelfs over het nemen van rijlessen, fantastische vrouw.

17 opmerkingen:

Linneke zei

Wat een knapperd! Daar zou ik alvast ook al eens voor door de knieën gaan ... :-)

Idd. minder leuk nieuws voor je schoonvader. Als het leven bezig is met lesjes in nederigheid ben ik ook liefst niet in de buurt ... En chapeau voor je schoonmoeder die aan rijlessen denkt!

aargh zei

Eigenlijk lijkt hij vooral op een verdroogde cactus. Goeie truc want wie zou dat willen eten.
En verder jij en je schoonouders sterkte en succes gewenst bij het leven met de nieuwe beperkingen. Ik kreeg hier vanmiddag een buurjongetje op bezoek, zijn moeder moest plotseling weg want opa was onwel geworden en lag in het ziekenhuis. Altijd nare dingen!

Mike zei

@ Linneke; en zo fotogeniek!

@ Aargh; dat zou de lieve heer ook nog wel eens in gedachten kunnen hebben gehad.
Tja, de wereld draait gewoon door...

Roos zei

Wat lief van je schoonmoeder dat ze rijlessen wil nemen om een stukje afhankelijkheid van je schoonvader weg te nemen!

Roosnans zei

Misschien dat als de medicijnen langere tijd goed en stabiel zijn afgestemt, hij toch wel weer mag rijden??? (ik ken iemand met epilepsie waarbij dat het geval was)

Wat een prachtig devil-tje! schitterend al die stekels, stoer hoor!
hug en sterkte samen!

Mike zei

@ Roos; ja , ik heb heel veel respect voor haar

@ Roosnans; daar heb je helemaal gelijk in, als hij een jaar aanvalsvrij is dan mag hij weer rijden. De laatste drie maanden zijn zijn toevalletjes toegenomen en worden zijn medicijnen herzien, de kans op een jaar toevalvrij is echter niet zo groot. Maar wie weet idd :-)

ria zei

Ik hou eigenlijk niet zo erg van zulke beestjes, vind ze dus ook eigenlijk helemaal niet lief, ik zou er met een grote bocht omheen lopen.
Wat sneu voor je schoonouders. Op je zestigste nog met rijlessen beginnen.... ik weet niet hoor, dat had ze dan toch misschien beter iets eerder kunnen doen...

Brillie zei

Ik heb het niet zo met dat soort diertjes... Brrrr.

Redstar zei

Schitterend beestje. Poos geleden nog op Discovery gezien.

Rot van je schoonvader. Kunnen ze geen WMO taxikaart krijgen? Dan kunnen ze toch nog een beetje gaan en staan waar ze willen zonder direct afhankelijk te zijn? Voelen ze zich mss toch nog een beetje vrij :-)
Je weet vast wel wat ik bedoel..

Lin's ding zei

wat een stoere, dat hagedisje. Hij zit toch wel knap in elkaar zeg. Snap dat je voor hem door de knieën ging.
Veel sterkte voor je schoonpa en wat een stoere vrouw, je schoonmoeder dat ze lessen wil nemen. Goed van d'r. Hier in Zeeuws Vlaanderen heb je een rijbewijs erg nodig, want het enige openbaar vervoer hier bestaat uit busverbindingen. Tja en dan duurt het soms wel "even" voor je je bestemming bereikt hebt.
Wens haar veel succes van me

Martine zei

Oh! Een draakje in pocketformaat!
Ik kan me heel goed voorstellen dat Maxim daarvoor door de knieen gaat, wat een prachtbeessie..

60 is wel erg jong om je rijbewijs in te moeten leveren, en het zal vast niet het enige zijn waar hij tegenaan loopt.Ik duim voor hem dat Roosnans het bij het rechte eind krijgt..

Mike zei

@ allen; dank voor jullie lieve ondersteunende woorden inzake mijn schoonouders

@ Ria; wat jammer, de natuur zit vol met deze rare kostgangers ;-)

@ Brillie; Ik dacht dat die parmantig opgestoken staart jou als zend amateur nou wel had kunnen bekoren ;-)

@ Redstar; die zender is vaak als enige de moeite waard om naar te kijken, ik neem dan het programma op (lees:laat het maxim opnemen;-) zodat ik de vele reclame door kan spoelen...

@ Lin; ja, op dit stekelige wezentje zijn wij beiden net zo gek als onze katten alleen hebben die een hogere aaibaarheidsfactor ;-)

@ Martine; Ik vind het erg leuk te lezen dat jij en enkele anderen zien wat voor bijzonder beestje dit is. Absoluut ongevaarlijk maar ze zien er vervaarlijk uit. Ik moet altijd erg om ze lachen als ik bedenk hoe een mier (hun voornaamste voedsel) naar deze monstertjes kijkt.

Youke zei

Mijn schoongrootouders kampen met dezelfde problemen. Toch verandert hun hele leven daardoor.

En wat een leuk beestje om te zien. De naam klopt er ook zeer goed bij!

hanscke zei

Wat een prachtig beestje, maar ik zou hem nooit vast durven houden.
Van het verdere bericht schrik ik wel even.Zo jong nog.

Sara zei

Wat een vertederend stoer beestje. Net zo als een jong poesje dat naar je blaast. Klein, kwestbaar en stoer.

Wat erg voor je schoonouders en nog zo jong. Ik schrik er ook van omdat mijn Theun 58 jaar is en ik niet echt besef dat we ongeveer zijn leeftijd hebben.

Mijn pa is aan het opkrabbelen na een tia.

Je hoopt altijd dat dit soort ellende je huisje voorbij gaat maar helaas voor je schoonpa is het niet zijn huisje voorbij gegaan. Sterkte

Pasula zei

Nooit verwacht dat het dit diertje was!
Ik hoop dat het je schoonmoeder gaat lukken om het rijbewijs te halen, maar treinen kan ook heel ontspannend zijn vind ik.

Mike zei

@ Youke; Ja heel goed gekozen :-)

@ Hanscke; Haha, dat laat ik ook aan Maxim over ;-)

@ Sara; blazende kleine poesjes vind ik nog mooier hoor, eigenlijk niet te vergelijken :-)
Verder denk ik niet dat je te lang bij de leeftijd moet stil staan, 'gewoon' genieten van elke dag, wat die ook moge brenge.

@ Pasula;Ik hoop eigenlijk dat ze voor de trein gaan kiezen en wij kunnen prima onderling het een en ander regelen als 'vervoer op maat' nodig is. Het is even 'lastig' mn voor mijn schoonvader, maar we passen er wel mouwen aan :-)